Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/55910
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Prannapha Modehiran | - |
dc.contributor.author | Kamonwan Sookmag | - |
dc.contributor.other | Chulalongkorn University. Faculty of Education | - |
dc.coverage.spatial | Thailand | - |
dc.coverage.spatial | Bangkok | - |
dc.date.accessioned | 2017-11-15T04:40:02Z | - |
dc.date.available | 2017-11-15T04:40:02Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/55910 | - |
dc.description | Thesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2012 | en_US |
dc.description.abstract | The objectives of this research were to investigate the effects of a reading program using phonological awareness-raising and phonics instruction to enhance English reading accuracy and fluency. The participants were 20 seventh grade struggling readers studying at a public school of Bangkok Metropolitan Administration, Thailand and achieved the scores below 70% on graded word lists at pre-primer. The instruments were an Informal Reading Inventory tests (IRI test), and learning logs. The data were analyzed using qualitative and quantitative statistics. The findings of the study revealed that: (1) the reading program was shown to be effective in improving the students’ reading ability as the average scores on the post-test of the IRI test were significantly higher than the pre-test at the .05 level of significance; and (2) struggling readers collectively developed a positive opinion towards the reading program, as they perceived that the phonological awareness-raising and phonics instruction had brought benefits that enhanced their reading ability. | en_US |
dc.description.abstractalternative | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของโปรแกรมการอ่านด้วยการเพิ่มการระลึกรู้ระบบเสียงและการสอนเสียงแบบโฟนิคส์เพื่อเพิ่มความสามารถทางการอ่านออกเสียงภาษาอังกฤษอย่างถูกต้องและคล่องแคล่วของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษา ปีที่ 1 ของโรงเรียนในสังกัดกรุงเทพมหานครที่มีปัญหาทางการอ่าน กลุ่มตัวอย่างคือนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนในสำนักงานเขตหนองแขม สังกัดกรุงเทพมหานคร จำนวน 20 คน ที่มีคะแนนจากแบบทดสอบการอ่านออกเสียงต่ำกว่าร้อยละ 70 ในระดับ pre-primer เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบทดสอบการอ่านออกเสียง และแบบจดบันทึกการเรียนรู้ และ วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติภาคบรรยายและการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า 1) คะแนนเฉลี่ยหลังการเข้าชั้นเรียนโปรแกรมการอ่านสูงกว่าคะแนนก่อนการเข้าชั้นเรียนโปรแกรมการอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2) จากแบบจดบันทึกการเรียนรู้ นักเรียนมีเจตคติที่ดีต่อโปรแกรมการอ่านด้วยการเพิ่มการระลึกรู้ระบบเสียงและการสอนเสียงแบบโฟนิคส์ | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Chulalongkorn University | en_US |
dc.relation.uri | http://doi.org/10.14457/CU.the.2012.339 | - |
dc.rights | Chulalongkorn University | en_US |
dc.subject | English language -- Study and teaching (Secondary) | en_US |
dc.subject | English language -- Study and teaching (Secondary) -- Thailand | en_US |
dc.subject | English language -- Study and teaching (Secondary) -- Thailand -- Bangkok | en_US |
dc.subject | English language -- Phonetics | en_US |
dc.subject | Reading -- Phonetic method | en_US |
dc.subject | Reading -- Phonetic method -- Thailand | en_US |
dc.subject | Reading -- Phonetic method -- Thailand -- Bangkok | en_US |
dc.subject | Reading (Secondary) | en_US |
dc.subject | ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) | en_US |
dc.subject | ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) -- ไทย | en_US |
dc.subject | ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) -- ไทย -- กรุงเทพฯ | en_US |
dc.subject | ภาษาอังกฤษ -- สัทศาสตร์ | en_US |
dc.subject | การอ่าน -- วิธีการออกเสียง | en_US |
dc.subject | การอ่าน -- วิธีการออกเสียง -- ไทย | en_US |
dc.subject | การอ่าน -- วิธีการออกเสียง -- ไทย -- กรุงเทพฯ | en_US |
dc.subject | การอ่านขั้นมัธยมศึกษา | en_US |
dc.title | The effects of a reading program using phonological awareness-raising and phonics instruction on the English reading ability of Seventh grade struggling readers in Bangkok Metropolitan administration schools | en_US |
dc.title.alternative | ผลของโปรแกรมการอ่านด้วยการเพิ่มการระลึกรู้ระบบเสียงและการสอนเสียงแบบโฟนิคส์ที่มีต่อความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนมัธยมศึกษาปีที่ 1 ในโรงเรียนสังกัดกรุงเทพมหานครที่มีปัญหาทางการอ่าน | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | Master of Education | en_US |
dc.degree.level | Master's Degree | en_US |
dc.degree.discipline | Teaching English as a Foreign Language | en_US |
dc.degree.grantor | Chulalongkorn University | en_US |
dc.email.advisor | praneemod@gmail.com | - |
dc.identifier.DOI | 10.14457/CU.the.2012.339 | - |
Appears in Collections: | Edu - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kamonwan Sookmag.pdf | 2.3 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.