Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/56057
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | เกียรติวรรณ อมาตยกุล | - |
dc.contributor.advisor | สำลี ทองธิว | - |
dc.contributor.author | ศตพร วิไลรัตน์ | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2017-11-22T01:32:50Z | - |
dc.date.available | 2017-11-22T01:32:50Z | - |
dc.date.issued | 2532 | - |
dc.identifier.isbn | 9745698962 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/56057 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2532 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงทดลอง เพื่อศึกษาถึงพัฒนการทางด้านความคิดสร้างสรรค์ของเด็กก่อนวัยเรียน หลังจากได้รับการสอนโดยวิธีการสอนตามแนวคิดแบบนีโอฮิวแมนนิส กลุ่มตัวอย่างในการทดลองครั้งนี้ เป็นเด็กก่อนวัยเรียนอายุ 5-6 ปีในศูนย์เด็กก่อนเกณฑ์ในวัดชนะสงคราม ซึ่งมีทั้งหมด 24 คน แบ่งเป็น 2 กลุ่ม กลุ่มละ 12 คน ได้แก่ กลุ่มทดลอง คือ กลุ่มที่เรียนโดยวิธีการสอนตามแนวคิดแบบนีโอฮิวแมนนิส และกลุ่มควบคุม คือ กลุ่มที่เรียนโดยกิจกรรมการเรียนการสอนปกติของทางศูนย์เด็กก่อนเกณฑ์ในวัด ผลการวิจัยพบว่า หลังจากการทดลองเด็กก่อนวัยเรียนที่เรียนโดยวิธีการสอนตามแนวคิดแบบนีโอฮิวแมนนิส มีการพัฒนาการทางความคิดสร้างสรรค์สูงขึ้นกว่าก่อนการทดลอง และสูงขึ้นมากกว่ากลุ่มที่เรียนโดยกิจกรรมการสอนปกติของทางศูนย์เด็กก่อนเกณฑ์ในวัด | en_US |
dc.description.abstractalternative | The primary purpose of this experimental research is to study the creativity of the pre-school children after they had been taught by the Neo-Humanist approach. The sample group of this experiment are 5-6 years old pre-school children of Wat Chana Songkram Children Centre. Totally of 24 children were selected. They are equally divided into 2 groups. The experimental group follows Neo-Humanist Education system while the controlled group follows normal activity of children centre. The major findings from this study show after the experiment, the pre-school children that follow Neo-Humanist Education system gain more creativity and are also more creative than the other group. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.subject | การสร้างสรรค์ในเด็ก -- การศึกษาและการสอน (ก่อนวัยเรียน) | en_US |
dc.subject | พัฒนาการของเด็ก | en_US |
dc.subject | มนุษยนิยม | en_US |
dc.subject | Creative ability in children -- Study and teaching (Preschool) | en_US |
dc.subject | Child development | en_US |
dc.subject | Humanism | en_US |
dc.title | การพัฒนาความคิดสร้างสรรค์ของเด็กก่อนวัยเรียน โดยวิธีการสอนตามแนวคิดแบบนีโอฮิวแมนนิส | en_US |
dc.title.alternative | Development of pre school children's creativity employing neo-humanist appoach in teaching | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | en_US |
dc.degree.level | ปริญญาโท | en_US |
dc.degree.discipline | การศึกษานอกระบบโรงเรียน | en_US |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.email.advisor | ไม่มีข้อมูล | - |
dc.email.advisor | Sumlee.T@Chula.ac.th | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sataporn_wi_front.pdf | 1.3 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Sataporn_wi_ch1.pdf | 1.04 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Sataporn_wi_ch2.pdf | 5.85 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Sataporn_wi_ch3.pdf | 930.56 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Sataporn_wi_ch4.pdf | 820.96 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Sataporn_wi_ch5.pdf | 1.08 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Sataporn_wi_back.pdf | 9.44 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.