Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/56550
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPrannapha Modehiran-
dc.contributor.authorVirulh Hutavadhana-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Education-
dc.date.accessioned2017-12-18T02:01:30Z-
dc.date.available2017-12-18T02:01:30Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/56550-
dc.descriptionThesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2008en_US
dc.description.abstractThe objectives of this study were to examine the effects of literature-based English instruction on English reading and writing ability of upper secondary school students. The subjects were 35 upper secondary school students (Grade 12) who studied at Chitralada School and enrolled in the course of English Creative Writing, second semester, academic year 2008. The experiment lasted for 8 weeks. The paired-sample t-test was used to investigate the differences between the students’ mean scores on the pre- and post-test of reading comprehension and the pre- and post-test of writing. The results of the analyses revealed that (1) the post-test mean scores on the reading comprehension test of upper secondary school students were higher than the pre-test mean scores at the significant level of 0.05 and (2) the post-test mean scores on the writing test of upper secondary school students were higher than the pre-test mean scores at the significant level of 0.05. Upper secondary school students improved their English reading and writing ability after receiving literature-based English instructionen_US
dc.description.abstractalternativeการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการสอนภาษาอังกฤษโดยใช้วรรณคดีเป็นฐานที่มีต่อความสามารถในการอ่านและการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนปลาย กลุ่ม ตัวอย่างประกอบด้วยนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนจิตรลดา ภาคเรียนที่สอง ปีการศึกษา 2551 จำนวน 35 คน ที่เรียนวิชาการเขียนภาษาอังกฤษเชิงสร้างสรรค์ การทดลองใช้เวลาทั้งสิ้น 8 สัปดาห์ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ความแตกต่างระหว่างความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษและ ความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษ ก่อนและหลังการทดลอง คือ paired-sample t-test ผลการวิจัยพบว่า (1) คะแนนเฉลี่ยจากแบบทดสอบการอ่านเพื่อความเข้าใจหลังการทดลองของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายสูงกว่าคะแนนเฉลี่ยก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ที่ระดับ .05 (2) คะแนนเฉลี่ยจากแบบทดสอบการเขียนหลังการทดลองของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษา ตอนปลายสูงกว่าคะแนนเฉลี่ยก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 กล่าวคือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายพัฒนาความสามารถในการอ่านและเขียนภาษาอังกฤษ หลังจาก เรียนภาษาอังกฤษโดยใช้วรรณคดีเป็นฐานen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2008.1627-
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectEnglish language -- Study and teaching (Secondary)en_US
dc.subjectLiterature -- Study and teaching (Secondary)en_US
dc.subjectReading (Secondary)en_US
dc.subjectComposition (Language arts)en_US
dc.subjectEnglish language -- Usage -- Ability testingen_US
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)en_US
dc.subjectวรรณกรรม -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)en_US
dc.subjectการอ่านขั้นมัธยมศึกษาen_US
dc.subjectการเขียนของนักเรียนen_US
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การใช้ภาษา -- การทดสอบความสามารถen_US
dc.titleEffects of literature-based english instruction on english reading and writing ability of upper secondary school studentsen_US
dc.title.alternativeผลของการเรียนการสอนภาษาอังกฤษโดยใช้วรรณคดีเป็นฐานที่มีต่อความสามารถในการอ่านและการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนปลายen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameMaster of Educationen_US
dc.degree.levelMaster's Degreeen_US
dc.degree.disciplineTeaching English as a Foreign Languageen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorprannapha.m@chula.ac.th-
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2008.1627-
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Virulh Hutavadhana.pdf117.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.