Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/56614
Title: ผลของการใช้กิจกรรมคัดสรรที่มีต่อความเข้าใจในการอ่านในระดับการสื่อสารของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3
Other Titles: Effects of using the selected activities on the communication level of reading comprehension of prathom suksa three students
Authors: สายหยุด แก้วสว่าง
Advisors: อัจฉรา ชีวพันธ์
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: ไม่มีข้อมูล
Subjects: การอ่าน
ความเข้าใจในการอ่าน
ความสามารถในการสื่อสารในเด็ก
เด็ก -- การสื่อสาร
Reading
Reading comprehension
Communicative competence in children
Children -- Communication
Issue Date: 2536
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการใช้กิจกรรมคัดสรร ได้แก่ กิจกรรมเรียงภาพการ์ตูนประกอบเรื่อง กิจกรรมการอ่านแบบล่าคำตอบ และกิจกรรมเกมต่อภาพ ที่มีต่อความเข้าใจในการอ่านในระดับการสื่อสารของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 และเพื่อศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อกิจกรรมคัดสรร ผลการวิจัยพบว่า 1. นักเรียนกลุ่มทดลองที่เรียนโดยใช้กิจกรรมคัดสรรและนักเรียนกลุ่มควบคุมที่เรียนโดยไม่ใช้กิจกรรมคัดสรร มีคะแนนผลสัมฤทธิ์ด้านความเข้าใจในการอ่านในระดับการสื่อสารไม่แตกต่างกันที่ระดับความมีนัยสำคัญ .05 2. นักเรียนกลุ่มทดลองที่เรียนโดยใช้กิจกรรมคัดสรร มีคะแนนผลสัมฤทธิ์ด้านความเข้าใจในการอ่านในระดับการสื่อสารหลักการทดลอง สูงกว่าก่อนการทดลองที่ระดับความมีนัยสำคัญ .05 3. นักเรียนกลุ่มทดลองที่เรียนโดยใช้กิจกรรมคัดสรรมีความพึงพอใจต่อกิจกรรมคัดสรรอยู่ในระดับมาก
Other Abstract: The purposes of this research were to study the effects of using the selected activities on the communication level of reading comprehension of Prathom Suksa Three Students and the satisfaction of the students concerning the use of the selected activities. The findings were as follows: 1. There is no significant difference at the .05 level in learning achievement using the selected activities and the contemporary activities. 2. The post-test scores of the experimental group who studied by using the selected activities were higher than the pre-test scores at .05 level. 3. The satisfaction in the selected activities was at the high level.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2536
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: ประถมศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/56614
ISBN: 9745824046
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sayost_ke_front.pdf839.29 kBAdobe PDFView/Open
Sayost_ke_ch1.pdf1.71 MBAdobe PDFView/Open
Sayost_ke_ch2.pdf5.12 MBAdobe PDFView/Open
Sayost_ke_ch3.pdf1.33 MBAdobe PDFView/Open
Sayost_ke_ch4.pdf697.08 kBAdobe PDFView/Open
Sayost_ke_ch5.pdf1.04 MBAdobe PDFView/Open
Sayost_ke_back.pdf19.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.