Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/56629
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | คัคนางค์ มณีศรี | - |
dc.contributor.author | สิริพรรณ พรรณโกสุม | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2017-12-29T04:52:42Z | - |
dc.date.available | 2017-12-29T04:52:42Z | - |
dc.date.issued | 2537 | - |
dc.identifier.isbn | 9746311441 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/56629 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2537 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุเพื่อศึกษาผลของการประเมินตนเองมีต่อความสนใจในกิจกรรมและผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ผลการวิจัยพบว่า 1. กลุ่มนักเรียนที่มีการประเมินตนเองมีความสนใจในกิจกรรมสูงกว่านักเรียนที่ไม่มีการประเมินตนเอง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติระดับ .01 2. กลุ่มนักเรียนที่มีการประเมินตนเองมีผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสตร์สูงกว่ากลุ่มนักเรียนที่ไม่มีการประเมินตนเอง อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01 | en_US |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this research was to study the effects of self-evaluation on intrinsic interest and achievement in mathematics of mathayom suksa two students. Result : 1. Students in self-evaluation group showed significantly higher scores on intrinsic interest than students in nonself-evaluation group (p<.01) 2. Students in self-evaluation group showed significantly higher scores on achievement in mathematics than students in nonself-evaluation group (p<.01). | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.subject | การประเมินตนเอง | en_US |
dc.subject | ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน | en_US |
dc.subject | คณิตศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน | en_US |
dc.subject | Self-evaluation | en_US |
dc.subject | Academic achievement | en_US |
dc.subject | Mathematics -- Study and teaching | en_US |
dc.title | ผลของการประเมินตนเองที่มีต่อความสนใจในกิจกรรม และผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 | en_US |
dc.title.alternative | Effects of self-evaluation on intrinsic interest and achievement in mathematics of mathayomsuksa two students | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | en_US |
dc.degree.level | ปริญญาโท | en_US |
dc.degree.discipline | จิตวิทยาการศึกษา | en_US |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.email.advisor | kakanang.m@chula.ac.th | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Siripan_pa_front.pdf | 552.38 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Siripan_pa_ch1.pdf | 2.73 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Siripan_pa_ch2.pdf | 1.18 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Siripan_pa_ch3.pdf | 540.45 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Siripan_pa_ch4.pdf | 807.09 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Siripan_pa_ch5.pdf | 525.88 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Siripan_pa_back.pdf | 2.03 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.