Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/63047
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPaitoon Kraipornsak-
dc.contributor.advisorMaster’s Degree-
dc.contributor.authorJinyi Li-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Economics-
dc.date.accessioned2019-09-14T02:31:50Z-
dc.date.available2019-09-14T02:31:50Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/63047-
dc.descriptionThesis (M.A.)--Chulalongkorn University, 2018-
dc.description.abstractE-commerce is rapidly developing along with the development of information technology in China. This paper is aimed at analyzing the contribution of E-commerce on the trading sector in China and estimating the macroeconomic and sectoral impact of E-commerce respectively by using fixed effect panel data based on the data from seven selected regions in China over the period of 2008-2016. The study found that E-commerce plays a significant and positive role in the economic growth at either macroeconomic level or sectoral level. Every 1 percent increase in E-commerce's sale leads to an increase of 0.54 percent in the output in the trading sector. E-commerce has a great influence on trade sector, and it has become one of the main driving forces for economic development in China.-
dc.description.abstractalternativeอีคอมเมิร์ซหรือพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ในประเทศจีนนั้นได้มีการพัฒนาควบคู่ไปกับเทคโนโลยีสารสนเทศอย่างรวดเร็ว ดังนั้นการศึกษาครั้งนี้จึงนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์การมีส่วนช่วยของอีคอมเมิร์ซในภาคส่วนของการค้าภายในประเทศจีน และประเมินผลกระทบของอีคอมเมิร์ซต่อเศรษฐกิจระดับมหภาครวมไปถึงผลกระทบต่อเศรษฐกิจรายสาขาตามลำดับด้วยข้อมูลแบบ fixed effect panel data จากเจ็ดภูมิภาคที่เลือกในประเทศจีนช่วงระยะเวลาปี 2551-2559 โดยผลการศึกษาพบว่าอีคอมเมิร์ซ​มีบทบาทสำคัญเชิงบวกต่อเศรษฐกิจอย่างชัดเจน ไม่ว่าจะในระดับเศรษฐ​กิจมหาภาคหรือระดับภาค ซึ่งในทุก ๆ 1 เปอร์เซ็นต์ที่เพิ่มขึ้นของการขายในอีคอมเมิร์ซจะนำไปสู่การเพิ่มขึ้น 0.54 เปอร์เซ็นต์ในภาคการค้า อีคอมเมิร์ซมีอิทธิพลอย่างมากต่อภาคการค้าและเป็นหนึ่งในแรงขับเคลื่อนหลักสำหรับการพัฒนาเศรษฐกิจในประเทศจีน-
dc.language.isoen-
dc.publisherChulalongkorn University-
dc.relation.urihttp://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2018.307-
dc.rightsChulalongkorn University-
dc.subject.classificationEconomics-
dc.titleRole of E-commerce on Trading Sector in China-
dc.title.alternativeบทบาทของพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ต่อภาคการค้าในประเทศจีน-
dc.typeThesis-
dc.degree.nameMaster of Arts-
dc.degree.levelMaster's Degree-
dc.degree.disciplineInternational Economics and Finance-
dc.degree.grantorChulalongkorn University-
dc.email.advisorPaitoon.K@Chula.ac.th-
dc.identifier.DOI10.58837/CHULA.THE.2018.307-
Appears in Collections:Econ - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6085557029.pdf941.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.