Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64567
Title: ผลการฝึกใช้เมตาคอคนิชั่นเพื่อกำกับและควบคุมตนเองในการเรียน ของนักเรียนโครงการการศึกษาพิเศษ โรงเรียนสาธิตจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Other Titles: Effects of metacognition training upon self-regulation in learning of students in special education program of the Chulalongkorn University Demonstation School
Authors: นวรัตน์ หัสดี
Advisors: นิรันดร์ แสงสวัสดิ์
นิรมล ชยุตสาหกิจ
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะครุศาสตร์
Subjects: เมตาคอคนิชัน
การอ่าน
การควบคุมตนเอง
Metacognition
Reading
Self-control
Issue Date: 2544
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลการฝึกใช้เมตาคอคนิชั่นเพื่อกำกับและควบคุมตนเองในการเรียนของนักเรียนโครงการการศึกษาพิเศษ โรงเรียนสาธิตจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนโครงการการศึกษาพิเศษ ปีการศึกษา 2544 จำนวน 6 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบวัดการกำกับและควบคุมตนเอง แบบสังเกตพฤติกรรม บทเรียนการฝึกเมตา คอคนิชั่น แบบฝึกอ่านการวิเคราะห์ข้อมูลใช้การแสดงกราฟ และเขียนบรรยายพัฒนาการ ผลการวิจัยพบว่า นักเรียนที่ได้รับการฝึกเมตาคอคนิชั่นมีคะแนนการกำกับและควบคุมตนเองในการเรียนหลังการทดลองสูงกว่าก่อนการทดลอง
Other Abstract: The purpose of this research was to study the effects of metacognition training upon self-regulation in learning of students in special education program of the Chulalongkorn University demonstration School. The sample consited of 6 students in special education program in the academic year 2001. The research instruments were self - regulation test, behavior observing test, metacognition training lessons, reading exercise. The data were analyzed by graph and development narration. The results of this research were revealed that: The students who learned self-regulation by using metacognition training had self-regulation post test scores higher than pre test scores.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2544
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: จิตวิทยาการศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64567
ISBN: 9740317243
Type: Thesis
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Navarat_hu_front_p.pdfหน้าปก บทคัดย่อ สารบัญ769.95 kBAdobe PDFView/Open
Navarat_hu_ch1_p.pdfบทที่ 1769.18 kBAdobe PDFView/Open
Navarat_hu_ch2_p.pdfบทที่ 21.81 MBAdobe PDFView/Open
Navarat_hu_ch3_p.pdfบทที่ 31.02 MBAdobe PDFView/Open
Navarat_hu_ch4_p.pdfบทที่ 4898.38 kBAdobe PDFView/Open
Navarat_hu_ch5_p.pdfบทที่ 5919.23 kBAdobe PDFView/Open
Navarat_hu_back_p.pdfบรรณานุกรมและภาคผนวก3.7 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.