Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64567
Title: | ผลการฝึกใช้เมตาคอคนิชั่นเพื่อกำกับและควบคุมตนเองในการเรียน ของนักเรียนโครงการการศึกษาพิเศษ โรงเรียนสาธิตจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Other Titles: | Effects of metacognition training upon self-regulation in learning of students in special education program of the Chulalongkorn University Demonstation School |
Authors: | นวรัตน์ หัสดี |
Advisors: | นิรันดร์ แสงสวัสดิ์ นิรมล ชยุตสาหกิจ |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะครุศาสตร์ |
Subjects: | เมตาคอคนิชัน การอ่าน การควบคุมตนเอง Metacognition Reading Self-control |
Issue Date: | 2544 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลการฝึกใช้เมตาคอคนิชั่นเพื่อกำกับและควบคุมตนเองในการเรียนของนักเรียนโครงการการศึกษาพิเศษ โรงเรียนสาธิตจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนโครงการการศึกษาพิเศษ ปีการศึกษา 2544 จำนวน 6 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบวัดการกำกับและควบคุมตนเอง แบบสังเกตพฤติกรรม บทเรียนการฝึกเมตา คอคนิชั่น แบบฝึกอ่านการวิเคราะห์ข้อมูลใช้การแสดงกราฟ และเขียนบรรยายพัฒนาการ ผลการวิจัยพบว่า นักเรียนที่ได้รับการฝึกเมตาคอคนิชั่นมีคะแนนการกำกับและควบคุมตนเองในการเรียนหลังการทดลองสูงกว่าก่อนการทดลอง |
Other Abstract: | The purpose of this research was to study the effects of metacognition training upon self-regulation in learning of students in special education program of the Chulalongkorn University demonstration School. The sample consited of 6 students in special education program in the academic year 2001. The research instruments were self - regulation test, behavior observing test, metacognition training lessons, reading exercise. The data were analyzed by graph and development narration. The results of this research were revealed that: The students who learned self-regulation by using metacognition training had self-regulation post test scores higher than pre test scores. |
Description: | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2544 |
Degree Name: | ครุศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | จิตวิทยาการศึกษา |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64567 |
ISBN: | 9740317243 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Edu - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Navarat_hu_front_p.pdf | หน้าปก บทคัดย่อ สารบัญ | 769.95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Navarat_hu_ch1_p.pdf | บทที่ 1 | 769.18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Navarat_hu_ch2_p.pdf | บทที่ 2 | 1.81 MB | Adobe PDF | View/Open |
Navarat_hu_ch3_p.pdf | บทที่ 3 | 1.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
Navarat_hu_ch4_p.pdf | บทที่ 4 | 898.38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Navarat_hu_ch5_p.pdf | บทที่ 5 | 919.23 kB | Adobe PDF | View/Open |
Navarat_hu_back_p.pdf | บรรณานุกรมและภาคผนวก | 3.7 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.