Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64567
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | นิรันดร์ แสงสวัสดิ์ | - |
dc.contributor.advisor | นิรมล ชยุตสาหกิจ | - |
dc.contributor.author | นวรัตน์ หัสดี | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะครุศาสตร์ | - |
dc.date.accessioned | 2020-03-30T17:00:17Z | - |
dc.date.available | 2020-03-30T17:00:17Z | - |
dc.date.issued | 2544 | - |
dc.identifier.isbn | 9740317243 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64567 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2544 | - |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลการฝึกใช้เมตาคอคนิชั่นเพื่อกำกับและควบคุมตนเองในการเรียนของนักเรียนโครงการการศึกษาพิเศษ โรงเรียนสาธิตจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนโครงการการศึกษาพิเศษ ปีการศึกษา 2544 จำนวน 6 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบวัดการกำกับและควบคุมตนเอง แบบสังเกตพฤติกรรม บทเรียนการฝึกเมตา คอคนิชั่น แบบฝึกอ่านการวิเคราะห์ข้อมูลใช้การแสดงกราฟ และเขียนบรรยายพัฒนาการ ผลการวิจัยพบว่า นักเรียนที่ได้รับการฝึกเมตาคอคนิชั่นมีคะแนนการกำกับและควบคุมตนเองในการเรียนหลังการทดลองสูงกว่าก่อนการทดลอง | - |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this research was to study the effects of metacognition training upon self-regulation in learning of students in special education program of the Chulalongkorn University demonstration School. The sample consited of 6 students in special education program in the academic year 2001. The research instruments were self - regulation test, behavior observing test, metacognition training lessons, reading exercise. The data were analyzed by graph and development narration. The results of this research were revealed that: The students who learned self-regulation by using metacognition training had self-regulation post test scores higher than pre test scores. | - |
dc.language.iso | th | - |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | - |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | - |
dc.subject | เมตาคอคนิชัน | - |
dc.subject | การอ่าน | - |
dc.subject | การควบคุมตนเอง | - |
dc.subject | Metacognition | - |
dc.subject | Reading | - |
dc.subject | Self-control | - |
dc.title | ผลการฝึกใช้เมตาคอคนิชั่นเพื่อกำกับและควบคุมตนเองในการเรียน ของนักเรียนโครงการการศึกษาพิเศษ โรงเรียนสาธิตจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | - |
dc.title.alternative | Effects of metacognition training upon self-regulation in learning of students in special education program of the Chulalongkorn University Demonstation School | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | - |
dc.degree.level | ปริญญาโท | - |
dc.degree.discipline | จิตวิทยาการศึกษา | - |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | - |
Appears in Collections: | Edu - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Navarat_hu_front_p.pdf | หน้าปก บทคัดย่อ สารบัญ | 769.95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Navarat_hu_ch1_p.pdf | บทที่ 1 | 769.18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Navarat_hu_ch2_p.pdf | บทที่ 2 | 1.81 MB | Adobe PDF | View/Open |
Navarat_hu_ch3_p.pdf | บทที่ 3 | 1.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
Navarat_hu_ch4_p.pdf | บทที่ 4 | 898.38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Navarat_hu_ch5_p.pdf | บทที่ 5 | 919.23 kB | Adobe PDF | View/Open |
Navarat_hu_back_p.pdf | บรรณานุกรมและภาคผนวก | 3.7 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.