Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64877
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Nattaya Ngamrojanavanich | - |
dc.contributor.advisor | Nongnuj Muangsin | - |
dc.contributor.advisor | Chupun Gowanit | - |
dc.contributor.author | Burim Otakanon | - |
dc.contributor.other | Chulalongkorn University. Graduate School | - |
dc.date.accessioned | 2020-04-05T07:41:07Z | - |
dc.date.available | 2020-04-05T07:41:07Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64877 | - |
dc.description | Thesis (Ph.D.)--Chulalongkorn University, 2019 | - |
dc.description.abstract | This research aims to investigate the core components of the food business and to develop the food business model for the small food firm. The study is conducting by using a mix-method approach. The finding shows that the food business model constellates six core components, which are innovation, value proposition, value delivery, revenue model, compelling strategy, and the firm’s performance. The six components are statistically validated the model relationship by using a correlation coefficient. The correlation indicates that a change of a component affects all the other components in the model as a whole. This study complementarity extends the contribution to the literature of the entrepreneurship and the business model aspects in a selected segment. The small food firm can apply the new food business model as a primal tool to assess the food business readiness. | - |
dc.description.abstractalternative | งานวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์ในการที่จะค้นหาองค์ประกอบหลักในการทำธุรกิจอาหารเพื่อที่จะพัฒนาขึ้นเป็นโมเดลธุรกิจสำหรับวิสาหกิจอาหารขนาดเล็กในประเทศไทย การวิจัยใช้กระบวนการวิจัยแบบผสมทั้งในการวิจัยเชิงคุณภาพ และการวิจัยเชิงปริมาณ ผลการวิจัยพบว่าองค์ประกอบหลักของธุรกิจอาหารของวิสาหกิจอาหารขนาดเล็กประกอบ 6 ปัจจัยหลักได้แก่ นวัตกรรม การสร้างคุณค่า การส่งมอบคุณค่า การสร้างรายได้ การเลือกใช้กลยุทธ์ และผลประกอบการของวิสาหกิจ ซึ่งทั้ง 6 ปัจจัยในโมเดลธุรกิจอาหารนั้นได้ถูกทดสอบทางสถิติด้วยเทคนิคการหาค่าของสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เพื่อตรวจสอบว่าแต่ละปัจจัยนั้นมีระดับของความสัมพันธ์ระหว่างกันเพียงใด นอกจากผลการวิจัยในครั้งนี้จะแสดงให้เห็นถึงระดับความสัมพันธ์ที่เกิดขึ้นระหว่างปัจจัยที่ทำการทดสอบ ผลการวิจัยยังช่วยสนับสนุนให้เกิดองค์ความรู้ใหม่ในเรื่องโมเดลธุรกิจของวิสาหกิจอาหารขนาดเล็ก ซึ่งผู้ประกอบการด้านอาหารขนาดเล็กสามารถนำโมเดลธุรกิจอาหารใหม่นี้ไปปรับใช้ในตรวจสอบความพร้อมของกระบวนการในการดำเนินธุรกิจของตนเอง | - |
dc.language.iso | en | - |
dc.publisher | Chulalongkorn University | - |
dc.relation.uri | http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2019.522 | - |
dc.rights | Chulalongkorn University | - |
dc.subject.classification | Business | - |
dc.title | A new business model for small food business in Thailand | - |
dc.title.alternative | โมเดลธุรกิจใหม่ของวิสาหกิจอาหารขนาดเล็กในประเทศไทย | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.degree.name | Doctor of Philosophy | - |
dc.degree.level | Doctoral Degree | - |
dc.degree.discipline | Technopreneurship and Innovation Management | - |
dc.degree.grantor | Chulalongkorn University | - |
dc.email.advisor | Nattaya.N@Chula.ac.th | - |
dc.email.advisor | Nongnuj.J@Chula.ac.th | - |
dc.email.advisor | Chupun@Gmail.com | - |
dc.identifier.DOI | 10.58837/CHULA.THE.2019.522 | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5787786020.pdf | 7.68 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.