Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/69360
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorเทพประสิทธิ์ กุลธวัชวิชัย-
dc.contributor.advisorศิริชัย ศิริกายะ-
dc.contributor.advisorกวีพงษ์ เลิศวัชรา-
dc.contributor.authorนวลพรรณ เนติทวีทรัพย์-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะวิทยาศาสตร์การกีฬา-
dc.date.accessioned2020-11-11T09:30:19Z-
dc.date.available2020-11-11T09:30:19Z-
dc.date.issued2562-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/69360-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (วท.ด.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2562-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจที่มีอิทธิพลต่อพันธะผูกพันและการบอกต่อของผู้ติดตามเฟซบุ๊กแฟนเพจสมาคมกีฬาวอลเลย์บอลแห่งประเทศไทย เก็บรวบรวมข้อมูลในการวิจัยเชิงสำรวจ (Survey Research) ผู้วิจัยใช้วิธีการเลือกตัวอย่างโดยไม่ใช้ความน่าจะเป็น (Non-Probability Sampling) ใช้การเลือกตัวอย่างแบบบังเอิญ (Haphazard or Accidental Sampling) ด้วยวิธีการแจกแบบสอบถามออนไลน์ (Online Questionnaire) กับกลุ่มตัวอย่างคือผู้ติดตามเฟซบุ๊กแฟนเพจสมาคมกีฬาวอลเลย์บอลแห่งประเทศไทย จำนวน 1,000 คน ผลการวิจัยพบว่า 1) กลุ่มตัวอย่างเป็นเพศหญิง จำนวน 549 คน และเพศชาย จำนวน 451 คน ส่วนใหญ่มีอายุอยู่ในช่วง 26 – 35 ปี มีการติดตามเฟซบุ๊กแฟนเพจ Volleyballthailand มากที่สุด 2) ความคิดเห็นที่มีต่อคุณภาพสารสนเทศ คุณภาพระบบ คุณภาพการบริการ ความพึงพอใจ พันธะผูกพัน และการบอกต่อของผู้ติดตามเฟซบุ๊กแฟนเพจสมาคมกีฬาวอลเลย์บอลแห่งประเทศไทยอยู่ในระดับมาก 3) โมเดลแบบจำลององค์ประกอบเชิงยืนยัน และสมการโครงสร้างความพึงพอใจที่มีอิทธิพลต่อพันธะผูกพันและการบอกต่อของผู้ติดตามเฟซบุ๊กแฟนเพจสมาคมกีฬาวอลเลย์บอลแห่งประเทศไทย พบว่าโมเดลมีความสอดคล้องกลมกลืนกับข้อมูลเชิงประจักษ์อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 4) คุณภาพสารสนเทศ คุณภาพระบบ คุณภาพการบริการ มีอิทธิพลทางตรงต่อความพึงพอใจ ความพึงพอใจมีอิทธิพลทางตรงต่อพันธะผูกพันและการบอกต่อ พันธะผูกพันมีอิทธิพลทางตรงต่อการบอกต่อ ความพึงพอใจมีอิทธิพลต่อการบอกต่อซึ่งถูกส่งผ่านโดยพันธะผูกพันของผู้ติดตามเฟซบุ๊กแฟนเพจสมาคมกีฬาวอลเลย์บอลแห่งประเทศไทย อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05-
dc.description.abstractalternativeThe objective of this research is to study satisfaction that influence word of mouth and customer engagement as a mediator of the relationship of Thailand Volleyball Association Facebook Fanpage Followers. The research was designed as quantitative study (Survey Research). Non-Probability Sampling (Accidental or Haphazard Sampling) was used in this study. We used a web survey tool and online surveys were created as web forms with a database to store the answers and statistical software to provide analytics. The target population was Thailand Volleyball Association Facebook Fanpage followers. The sample of this research is 1,000. The results of research revealed that 1) The majority of respondents were female, which 549 or 54.90%, 451 respondents were male for another 45.10%. Most of them were between 26 – 35 years old and the most-followed Facebook fanpage is Volleyballthailand from the list of Volleyball fanpages in Thailand. 2) The results showed that the satisfaction of information quality, system quality, service quality, satisfaction, engagement and word of mouth of Thailand Volleyball Association Facebook fanpage followers are at a high level. 3) Confirmatory Factor Analysis and Structural Equation Modeling of satisfaction influencing engagement and word of mouth of Thailand Volleyball Association Facebook fanpage followers are statistically significantly consistent with empirical data (p > 0.05). 4) The results suggested that information quality, system quality, service quality have positive impact on user satisfaction. User satisfaction has positive impact on engagement and word of mouth. Engagement has positive impact on word of mouth. Satisfaction has positive impact on word of mouth through customer engagement as a mediator of the relationship of Thailand Volleyball Association Facebook fanpage followers with a statistical significance of 0.05.-
dc.language.isoth-
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย-
dc.relation.urihttp://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2019.1089-
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย-
dc.subject.classificationBusiness-
dc.titleความพึงพอใจที่มีอิทธิพลต่อพันธะผูกพันและการบอกต่อของผู้ติดตามเฟซบุ๊กแฟนเพจสมาคมกีฬาวอลเลย์บอลแห่งประเทศไทย-
dc.title.alternativeThe satisfaction influencing engagement and word of mouth of Thailand volleyball association facebook fanpage followers-
dc.typeThesis-
dc.degree.nameวิทยาศาสตรดุษฎีบัณฑิต-
dc.degree.levelปริญญาเอก-
dc.degree.disciplineวิทยาศาสตร์การกีฬา-
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย-
dc.email.advisorTepprasit.G@Chula.ac.th-
dc.email.advisorSirichai.S@Chula.ac.th-
dc.email.advisorKaveepong.L@Chula.ac.th-
dc.identifier.DOI10.58837/CHULA.THE.2019.1089-
Appears in Collections:Spt - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5978602039.pdf5.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.