Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/71981
Title: | การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนจากสไลด์ที่มีคำบรรยายอยู่ในเทป และในภาพวิชาไฟฟ้าของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 |
Other Titles: | A comparision of learning achievement on electricity subject by using slide with audio visual narration of mathayom suksa one students |
Authors: | ไสว ช่วงโชติ |
Advisors: | วิรุฬห์ ลีลาพฤทธิ์ |
Advisor's Email: | ไม่มีข้อมูล |
Subjects: | ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน -- ไทย ไฟฟ้า -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) -- ไทย ภาพนิ่ง ไฟฟ้า -- การสอนด้วยสื่อ Academic achievement -- Thailand Electricity -- Study and teaching (Secondary) -- Thailand Slides (Photography) Teaching -- Aids and devices |
Issue Date: | 2530 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | วัตถุประสงค์ของการวิจัยเพื่อ เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนจากสไลด์ที่มีคำบรรยายอยู่ในเทปและในภาพ วิชาไฟฟ้าของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 กลุ่มทดลองที่ใช้ในการทดลองเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ของโรงเรียนสวนกุหลาบวิทยาลัย ภาคปลาย ปีการศึกษา 2529 จำนวน 300 คน คัดเลือกเหลือ 100 คน โดยเรียงคะแนนจากสูงสุด แล้วสุ่มตัวอย่างแบบแบ่งพวก เป็น 2 กลุ่มๆ ละ 50 คน กลุ่มหนึ่งเรียนจากสไลด์ที่มีคำบรรยาย อยู่ในเทป และอีกกลุ่มหนึ่งเรียนจากสไลด์ที่มีคำบรรยายอยู่ในภาพ แล้ววัดผลทันทีหลังเรียน หลังจากนั้น 1 สัปดาห์ และ 4 สัปดาห์ เพื่อทดสอบความคงทนในการจำ จากนั้นนำคะแนน มาหาค่าที (t) และเปรียบเทียบความแตกต่างเป็นรายคู่ด้วยวิธีนิวแมน คูลส์ ผลการวิจัย ปรากฏว่า ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนจากสไลด์ที่มีคำบรรยายอยู่ในภาพสูงกว่าที่มีคำบรรยายอยู่ในเทป |
Other Abstract: | The purpose of the study was to compare learning achievement on electricity subject by using slide with audio visual narration of Mathayom Suksa one students. The subjects were 300 students of Mathayom Suksa one of Suankularb College, who were studying in the second semester of the academic year, 1986. One hundred subjects were ranked and stratified sampling into two groups, 50 students in each group. The subjects in one group by using slide with audio narration and the other with visual narration. The subjects were tested by doing the post-test immediately, then a week and four weeks afterwards. The data were analyzed by t-test, then compared by the Newman-Keuls method. The finding indicated that the learning achievement by using slide with visual narration was higher than using audio narration |
Description: | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2530 |
Degree Name: | ครุศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | โสตทัศนศึกษา |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/71981 |
URI: | http://doi.org/10.14457/CU.the.1987.105 |
ISBN: | 9745677787 |
metadata.dc.identifier.DOI: | 10.14457/CU.the.1987.105 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Edu - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sawai_ch_front_p.pdf | หน้าปก บทคัดย่อ และสารบัญ | 834.39 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sawai_ch_ch1_p.pdf | บทที่ 1 | 856.52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sawai_ch_ch2_p.pdf | บทที่ 2 | 1.47 MB | Adobe PDF | View/Open |
Sawai_ch_ch3_p.pdf | บทที่ 3 | 704.7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sawai_ch_ch4_p.pdf | บทที่ 4 | 778.71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sawai_ch_ch5_p.pdf | บทที่ 5 | 717.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sawai_ch_back_p.pdf | รายการอ้างอิงและภาคผนวก | 1.24 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.