Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/71981
Title: การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนจากสไลด์ที่มีคำบรรยายอยู่ในเทป และในภาพวิชาไฟฟ้าของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1
Other Titles: A comparision of learning achievement on electricity subject by using slide with audio visual narration of mathayom suksa one students
Authors: ไสว ช่วงโชติ
Advisors: วิรุฬห์ ลีลาพฤทธิ์
Advisor's Email: ไม่มีข้อมูล
Subjects: ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน -- ไทย
ไฟฟ้า -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) -- ไทย
ภาพนิ่ง
ไฟฟ้า -- การสอนด้วยสื่อ
Academic achievement -- Thailand
Electricity -- Study and teaching (Secondary) -- Thailand
Slides (Photography)
Teaching -- Aids and devices
Issue Date: 2530
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: วัตถุประสงค์ของการวิจัยเพื่อ เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนจากสไลด์ที่มีคำบรรยายอยู่ในเทปและในภาพ วิชาไฟฟ้าของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 กลุ่มทดลองที่ใช้ในการทดลองเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ของโรงเรียนสวนกุหลาบวิทยาลัย ภาคปลาย ปีการศึกษา 2529 จำนวน 300 คน คัดเลือกเหลือ 100 คน โดยเรียงคะแนนจากสูงสุด แล้วสุ่มตัวอย่างแบบแบ่งพวก เป็น 2 กลุ่มๆ ละ 50 คน กลุ่มหนึ่งเรียนจากสไลด์ที่มีคำบรรยาย อยู่ในเทป และอีกกลุ่มหนึ่งเรียนจากสไลด์ที่มีคำบรรยายอยู่ในภาพ แล้ววัดผลทันทีหลังเรียน หลังจากนั้น 1 สัปดาห์ และ 4 สัปดาห์ เพื่อทดสอบความคงทนในการจำ จากนั้นนำคะแนน มาหาค่าที (t) และเปรียบเทียบความแตกต่างเป็นรายคู่ด้วยวิธีนิวแมน คูลส์ ผลการวิจัย ปรากฏว่า ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนจากสไลด์ที่มีคำบรรยายอยู่ในภาพสูงกว่าที่มีคำบรรยายอยู่ในเทป
Other Abstract: The purpose of the study was to compare learning achievement on electricity subject by using slide with audio visual narration of Mathayom Suksa one students. The subjects were 300 students of Mathayom Suksa one of Suankularb College, who were studying in the second semester of the academic year, 1986. One hundred subjects were ranked and stratified sampling into two groups, 50 students in each group. The subjects in one group by using slide with audio narration and the other with visual narration. The subjects were tested by doing the post-test immediately, then a week and four weeks afterwards. The data were analyzed by t-test, then compared by the Newman-Keuls method. The finding indicated that the learning achievement by using slide with visual narration was higher than using audio narration
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2530
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: โสตทัศนศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/71981
URI: http://doi.org/10.14457/CU.the.1987.105
ISBN: 9745677787
metadata.dc.identifier.DOI: 10.14457/CU.the.1987.105
Type: Thesis
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sawai_ch_front_p.pdfหน้าปก บทคัดย่อ และสารบัญ834.39 kBAdobe PDFView/Open
Sawai_ch_ch1_p.pdfบทที่ 1856.52 kBAdobe PDFView/Open
Sawai_ch_ch2_p.pdfบทที่ 21.47 MBAdobe PDFView/Open
Sawai_ch_ch3_p.pdfบทที่ 3704.7 kBAdobe PDFView/Open
Sawai_ch_ch4_p.pdfบทที่ 4778.71 kBAdobe PDFView/Open
Sawai_ch_ch5_p.pdfบทที่ 5717.37 kBAdobe PDFView/Open
Sawai_ch_back_p.pdfรายการอ้างอิงและภาคผนวก1.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.