Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/72301
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSophon Roengsumran-
dc.contributor.authorJinda Yeyongchaiwat-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Graduate School-
dc.date.accessioned2021-02-15T09:01:39Z-
dc.date.available2021-02-15T09:01:39Z-
dc.date.issued1997-
dc.identifier.isbn9746383108-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/72301-
dc.descriptionThesis (M.Sc.)--Chulalongkorn University, 1997en_US
dc.description.abstractA one-step catalytic process for cracking used polypropylene to fuel oil was developed. The catalyst used consisted of 2.5-5%wt., of iron, cobalt, nickel, tin and 1-2%wt. of fluoride dispersing throughout a porous carrier material, alumina or molecular sieve. The polypropylene was degraded by hydrocracking using the catalyst in amounts of 20-40%wt., at temperature between 300-600°C, and hydrogen pressure between 300-500 psig for 3-12 hours. The optimum condition 360°C, 500 psig, 6 hr., was found when using Ni(5%)-Sn(5%)-F(2%) on molecular sieve. The percentage yield was 86.0%wt.. The oil obtained consisted of C8-C16 hydrocarbons with diesel properties corresponding to a good cetane index.en_US
dc.description.abstractalternativeงานวิจัยนี้ใช้กระบวนการขั้นตอนเดียวในการแตกตัวโพลิโพรพิลีนที่ใช้แล้ว เป็นน้ำมันเชื้อเพลิงตัวเร่งปฏิกิริยาที่ใช้ประกอบด้วย 2.5-5 เปอร์เซ็นต์โดยน้ำหนักของธาตุเหล็ก โคบอลต์ นิเกิล ดีบุก และ 1-2 เปอร์เซ็นต์โดยน้ำหนักของฟลูออไรด์ ซึ่งกระจายตัวบนแกนพยุงชนิด อะลูมินา หรือ ซีโอไลต์ โมเลคิวลาร์ซีฟ โดยศึกษาการแปรค่าปริมาณตัวเร่งปฏิกิริยาในช่วง 20-40 เปอร์เซนต์โดยน้ำหนัก อุณหภูมิในช่วง 300-360 องศาเซลเซียส ความดันในช่วง 300-500 ปอนด์ต่อตารางนิ้ว และเวลาในช่วง 3-12 ชั่วโมง พบสภาวะที่เหมาะสมคือ อุณหภูมิ 360 องศาเซลเซียส ความดัน 500 ปอนด์ต่อตารางนิ้ว เวลา 6 ชั่วโมง เมื่อใช้ตัวเร่งปฏิกิริยา นิเกิล 5 เปอร์เซนต์, ดีบุก 5 เปอร์เซนต์, ฟลูออไรด์ 2 เปอร์เซนต์ บนแกนพยุง ซีโอไลต์ โมเลคิวลาร์ซีฟ ปริมาณ 40 เปอร์เซนต์โดยน้ำหนัก ได้ปริมาณผลิตภัณฑ์ 86.0 เปอร์เซนต์โดยน้ำหนัก น้ำมันที่ได้มีจำนวนคาร์บอน 8-16 อะตอม โดยมีสมบัติเป็นน้ำมันดีเซลที่มีค่าซีเทนที่ดีen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectHydrocrackingen_US
dc.subjectPolypropyleneen_US
dc.subjectการแตกตัวด้วยไฮโดรเจนen_US
dc.subjectโพลิโพรพิลีนen_US
dc.titleCatalytic hydrocracking of used polypropyleneen_US
dc.title.alternativeคะทาลิติกไฮโดรแครกกิงของโพลิโพรพิลีนที่ใช้แล้วen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameMaster of Scienceen_US
dc.degree.levelMaster's Degreeen_US
dc.degree.disciplinePetrochemistry and Polymer Scienceen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorSophon.R@Chula.ac.th-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jinda_ye_front_p.pdf881.62 kBAdobe PDFView/Open
Jinda_ye_ch1_p.pdf523.22 kBAdobe PDFView/Open
Jinda_ye_ch2_p.pdf853.12 kBAdobe PDFView/Open
Jinda_ye_ch3_p.pdf741.17 kBAdobe PDFView/Open
Jinda_ye_ch4_p.pdf1.32 MBAdobe PDFView/Open
Jinda_ye_ch5_p.pdf250.71 kBAdobe PDFView/Open
Jinda_ye_back_p.pdf2.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.