Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74546
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTorsten Johansson-
dc.contributor.advisorPrasit Pittayapat-
dc.contributor.authorSomnuk Chayapornkul-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Graduate School-
dc.date.accessioned2021-07-16T07:59:44Z-
dc.date.available2021-07-16T07:59:44Z-
dc.date.issued1989-
dc.identifier.isbn9745698717-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74546-
dc.descriptionThesis (M.Eng.)--Chulalongkorn University, 1989en_US
dc.description.abstractIn order to derive more realistic load models in stability studies, suitable methods for building load models are presented in this thesis. Load types studied here are static and induction motor loads. Models for individual loads are developed are then put them together to a composite load. A computer program is developed for representing steady state and dynamic characteristics of loads due to voltage and frequency variations. Results obtained from the proposed models are compared with the conventional models such as constant impedance, constant current etc. Differences are found from the comparison results, especially when loads consist of induction motors. This is because the conventional models neglect the dynamic behavior of loads while the proposed models consider these effects, which should be more accurate.-
dc.description.abstractalternativeวิทยานิพนธ์ฉบับนี้ได้แสดงถึงวิธีการสร้างแบบจำลองโหลดที่เหมาะสม เพื่อให้ได้แบบจำลองโหลดที่ตรงตามสภาพความเป็นจริงเริงมากยิ่งขึ้นในการศึกษาเสถียรภาพของระบบ ชนิดของโหลดที่ศึกษาในที่นี้ ได้แก่ โหลดสถิต และมอเตอร์เหนี่ยวนำ แบบจำลองสำหรับโหลดอิสระได้ถูกพัฒนาขึ้นและรวมเข้าด้วยกัน เป็นแบบจำลองของโหลดผสม โปรแกรมคอมพิวเตอร์ได้ถูกพัฒนาขึ้น เพื่อแสดงให้เห็นถึงลักษณะสมบัติของโหลดทั้งในภาวะอยู่ตัวและพลวัต เนื่องจากการเปลี่ยนแปลงของแรงดันและความถี่ ผลลัพธ์ที่ได้จากแบบจำลองที่เสนอได้นำไปเปรียบเทียบกับแบบจำลองโหลดที่ใช้ทั่วไป เช่น อิมพืแดนซ์คงที่, กระแสคงที่ เป็นต้น จากการเปรียบเทียบพบว่าผลลัพธ์แตกต่างกัน โดยเฉพาะเมื่อโหลดประกอบด้วยมอเตอร์เหนี่ยวนำที่เป็นเช่นนี้เนื่องจากแบบจำลองที่ใช้ทั่วไปละเลยลักษณะพลวัตของโหลดในขณะที่แบบจำลองที่เสนอคิดผลเหล่านี้ด้วย ซึ่งจะมีความถูกต้องมากยิ่งขึ้น-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectElectric power systemsen_US
dc.subjectElectric power systems -- Load dispatchingen_US
dc.subjectระบบไฟฟ้ากำลังen_US
dc.subjectระบบไฟฟ้ากำลัง -- การจ่ายโหลดen_US
dc.titleDevelopment of load models in electrical power systemen_US
dc.title.alternativeการพัฒนาแบบจำลองโหลดในระบบไฟฟ้ากำลังen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameMaster of Engineeringen_US
dc.degree.levelMaster's Degreeen_US
dc.degree.disciplineElectrical Engineeringen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorno information provided-
dc.email.advisorno information provided-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Somnuk_cha_front_p.pdf882.64 kBAdobe PDFView/Open
Somnuk_cha_ch1_p.pdf665.72 kBAdobe PDFView/Open
Somnuk_cha_ch2_p.pdf781.93 kBAdobe PDFView/Open
Somnuk_cha_ch3_p.pdf653.34 kBAdobe PDFView/Open
Somnuk_cha_ch4_p.pdf737.81 kBAdobe PDFView/Open
Somnuk_cha_ch5_p.pdf802.45 kBAdobe PDFView/Open
Somnuk_cha_ch6_p.pdf628.28 kBAdobe PDFView/Open
Somnuk_cha_ch7_p.pdf864.03 kBAdobe PDFView/Open
Somnuk_cha_ch8_p.pdf614.01 kBAdobe PDFView/Open
Somnuk_cha_ch9_p.pdf680.9 kBAdobe PDFView/Open
Somnuk_cha_back_p.pdf4.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.