Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74981
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ยุพิน พิพิธกุล | - |
dc.contributor.author | สมพรพงศ์ กันตามระ | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2021-08-20T07:00:12Z | - |
dc.date.available | 2021-08-20T07:00:12Z | - |
dc.date.issued | 2531 | - |
dc.identifier.isbn | 9745690295 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74981 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2531 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนและความคงทนในการเรียนรู้วิชาคณิตศาสตร์เรื่อง ความน่าจะเป็นและสถิติ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่สาม ที่เรียนโดยใช้ระยะเวลาสั้นกับที่เรียนโดยใช้ระยะเวลาปกติ ตัวอย่างประชากรเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่สาม โรงเรียนสวนกุหลาบวิทยาลัย กรุงเทพมหานคร จำนวน 2 ห้อง ๆ ละ 45 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ซึ่งสร้างขึ้นคือ บทเรียนสำหรับการเรียนโดยใช้ระยะเวลาสั้น บันทึกการสอน และแบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ซึ่งมีค่าความเที่ยง 0.84 ผลการวิจัยมีดังนี้ 1. ผลสัมฤทธิ์ทางเรียนวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่สามที่เรียนโดยใช้ระยะเวลาสั้นไม่สูงกว่าที่เรียนโดยใช้ระยะเวลาปกติที่ระดับความมีนัยสำคัญ 0.05 2. ความคงทนในการเรียนรู้ในวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่สามที่เรียนโดยใช้ระยะเวลาสั้นกับที่เรียนโดยใช้ระยะเวลาปกติไม่แตกต่างกันที่ระดับความมีนัยสำคัญ 0.05 | en_US |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this research was to compare achievement and retention in learning mathematics on Probability and Statistics of mathayom suksa three students participated in minicourse and traditional course. The subjects were mathayom suksa three students of Suankularb school, Bangkok. There were two groups, forty-five students each. The research instruments constructed were minicourses, lesson plans and an achievement test with the reliability of 0.84. The findings were as follows: 1. The mathematics learning achievement of mathayom suksa three students participated in minicourse was not higher than the students participated in traditional course at the 0.05 level of significance. 2. The retention in learning mathematics of mathayom suksa three students participated in minicourse and traditional course was not different at the 0.05 level of significance. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.subject | คณิตศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) | en_US |
dc.subject | ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน | en_US |
dc.subject | Mathematics -- Study and teaching (Secondary) | en_US |
dc.subject | Academic achievement | en_US |
dc.title | การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนและความคงทน ในการเรียนรู้วิชาคณิตศาสตร์เรื่อง ความน่าจะเป็นและสถิติ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่สามที่เรียนโดยใช้ระยะเวลาสั้น กับที่เรียนโดยใช้ระยะเวลาปกติ | en_US |
dc.title.alternative | Comparison of achievement and retention in learning mathematics on probability and statistics of mathayom suksa three students participated in minicourse and traditional course | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | en_US |
dc.degree.level | ปริญญาโท | en_US |
dc.degree.discipline | การศึกษาคณิตศาสตร์ | en_US |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.email.advisor | ไม่มีข้อมูล | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sompornpong_ka_front_p.pdf | 867.84 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Sompornpong_ka_ch1_p.pdf | 870.44 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Sompornpong_ka_ch2_p.pdf | 1.46 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Sompornpong_ka_ch3_p.pdf | 873.1 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Sompornpong_ka_ch4_p.pdf | 688.95 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Sompornpong_ka_ch5_p.pdf | 771.59 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Sompornpong_ka_back_p.pdf | 7.1 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.