Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/75002
Title: ผลของการรับรู้ผลกระทบของการสอบและแบบแผนการตอบ ที่มีต่อความคลาดเคลื่อนมาตรฐานของการวัด ของแบบสอบวัดผลสัมฤทธิ์วิชาคณิตศาสตร์ ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 เมื่อตรวจให้คะแนน 3 วิธี
Other Titles: Effect of perception of test taking impact and item response pattern on standard error of measurement of the mathematicsachievement test in mathayom suksa four using three scoring procedures
Authors: บุญมี พันธุ์ไทย
Advisors: สมหวัง พิธิยานุวัฒน์
ทวีวัฒน์ ปิตยานนท์
ชูศักดิ์ ขัมภลิขิต
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: Somwung.P@chula.ac.th
Taweewat.p@chula.ac.th
yongyuthcu@gmail.com
Subjects: การให้คะแนน (นักเรียนและนักศึกษา)
การวิเคราะห์ความคลาดเคลื่อน (คณิตศาสตร์)
คณิตศาสตร์ -- ข้อสอบ
ข้อสอบ
Grading and marking ‪(Students)‬
Error analysis ‪(Mathematics)‬
Issue Date: 2531
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยเรื่องนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาผลของการรับรู้ผลกระทบของการสอบและแบบแผน การตอบที่มีต่อความคลาดเคลื่อนมาตรฐานของการวัดของแบบสอบวัดผลสัมฤทธิ์วิชาคณิตศาสตร์ ชั้น มัธยมศึกษาปีที่ 4 เมื่อตรวจให้คะแนน 3 วิธี ผลการวิจัยพบว่า การรับรู้ผลกระทบของการสอบมีผลต่อความคลาดเคลื่อนมาตรฐานของ การวัด กล่าวคือความคลาดเคลื่อนมาตรฐานของการวัดของคะแนนแบบสอบวัดผลสัมฤทธิ์วิชาคณิตศาสตร์ ที่คำนวณจากนักเรียนที่รับรู้ผลกระทบของการสอบเพื่อใช้เป็นส่วนหนึ่งของการตัดสินผลการเรียนมีค่าน้อย กว่าที่คำนวณจากนักเรียนที่รับรู้ผลกระทบของการสอบเพื่อทำวิจัยส่วนแบบแผนการตอบไม่มีผลต่อความ คลาดเคลื่อนมาตรฐานของการวัด เมื่อตรวจให้คะแนนทั้ง 3 วิธี
Other Abstract: The purpore of this research was to study the perception of test taking impact and item response pattern on standard error of measurement of the Mathematics Achievement test in mathayom Sukse Four using three scoring procedures. The findings are as follows: A perception of test taking impact effects a standard error of measurement. That is, a standard error of the Mathematics Achievement test scores, calculated from the students who have perceieved the effect of testing as a part of grading in the final examination in each semester, has less value than a standard error of measurement of the Mathematics Achievement test scores, calculated from the students who have perceived the effect of testing for research. But there is no any effect of response patterns on a standard error of measurement as using three scoring procedures.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ด.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2531
Degree Name: ครุศาสตรดุษฎีบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาเอก
Degree Discipline: การวัดและประเมินผลการศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/75002
ISBN: 9745696676
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bunmee_pu_front_p.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open
Bunmee_pu_ch1_p.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open
Bunmee_pu_ch2_p.pdf3.01 MBAdobe PDFView/Open
Bunmee_pu_ch3_p.pdf1.55 MBAdobe PDFView/Open
Bunmee_pu_ch4_p.pdf1.47 MBAdobe PDFView/Open
Bunmee_pu_ch5_p.pdf976.56 kBAdobe PDFView/Open
Bunmee_pu_back_p.pdf5.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.