Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76246
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRatidanai Hoonsawat-
dc.contributor.authorDilokphat Nanta-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Economics-
dc.date.accessioned2021-09-21T06:22:39Z-
dc.date.available2021-09-21T06:22:39Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76246-
dc.descriptionIndependent Study (M.A.)--Chulalongkorn University, 2020-
dc.description.abstractThis paper studies the effect of Thailand’s consumer confidence index on the private consumption index of Thailand for non-durables goods as well as considering the control variables from Keynesian theory of consumption (1936) for the objective factors that are quantifiable as known as economic indicators and use time-series data that is obtained from secondary data research over the past 10 years since January, 2011 until December, 2020 and then applies the ordinary least squared regression to examine. The result shows the positives relationship between the overall consumer confidence index and the private consumption index for non-durables goods, moreover, the consumer price index, the government spending on economic activities and the credit card spending are positive relationship to the private consumption index for non-durables goods, unlike, the private investment index, the interest rate of saving and the cash withdrawal in both of credit card and debit card are negative relationship to the private consumption index for non-durables goods.-
dc.description.abstractalternativeหัวข้อการศึกษาหาผลกระทบของดัชนีความเชื่อมั่นผู้บริโภคต่อดัชนีการอุปโภคบริโภคภาคเอกชนของสินค้าประเภทไม่คงทน โดยพิจารณาตัวแปรต่างๆจากทฤษฎีการบริโภคของเคนส์เซียน (1936) สำหรับตัวแปรด้านวัตถุ ซึ่งสามารถวัดค่าได้ หรือ ที่รู้จักกันในนาม เครื่องชี้วัดทางด้านเศรษฐกิจ และใช้ข้อมูลจากการวิจัยขั้นทุติยภูมิ เป็นเวลา 10 ปี ตั้งแต่ มกราคม ค.ศ. 2011 ถึง ธันวาคม ค.ศ. 2020 และใช้การวิเคราะห์สมการการเชิงถดถอยเพื่อทดสอบหาผลลัพธ์. โดยผลลัพธ์แสดงความสัมพันธ์เชิงบวกของดัชนีผู้บริโภคโดยรวมกับดัชนีการอุปโภคบริโภคภาคเอกชนของสินค้าประเภทไม่คงทน อย่างไรก็ตามดัชนีการอุปโภคบริโภคภาคเอกชนของสินค้าประเภทไม่คงทนยังส่งผลเชิงบวกกับ ดัชนีราคาผู้บริโภค การใช้จ่ายรัฐบาลที่เกี่ยงข้องกับเศรษฐกิจ และ การใช้จ่ายของบัครเครดิต แต่ส่งผลเชิงลบกับ ดัชนีการลงทุนภาคเอกชน ดอกเบี้ยออมทรัพย์ และการถอนเงินสดของบัตรเครดิตและเดบิตที่ตู้เอทีเอ็ม-
dc.language.isoen-
dc.publisherChulalongkorn University-
dc.relation.urihttp://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2020.465-
dc.rightsChulalongkorn University-
dc.subjectConsumers -- Attitudes-
dc.subjectConsumption (Economics)-
dc.subjectผู้บริโภค -- ทัศนคติ-
dc.subjectบริโภคกรรม (เศรษฐศาสตร์)-
dc.subject.classificationEconomics-
dc.titleHow was the effect of Thailand’s consumer confidence index on the private consumption index for Thailand’s non-durables goods?-
dc.title.alternativeผลกระทบของดัชนีความเชื่อมั่นผู้บริโภคต่อดัชนีการอุปโภคบริโภคภาคเอกชนของสินค้าประเภทไม่คงทนในประเทศไทย-
dc.typeIndependent Study-
dc.degree.nameMaster of Arts-
dc.degree.levelMaster's Degree-
dc.degree.disciplineBusiness and Managerial Economics-
dc.degree.grantorChulalongkorn University-
dc.identifier.DOI10.58837/CHULA.IS.2020.465-
Appears in Collections:Econ - Independent Studies

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6284106329.pdf1.85 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.