Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76578
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Piti Srisangnam | - |
dc.contributor.advisor | Kamon Butsaban | - |
dc.contributor.author | Sida Smarnmit | - |
dc.contributor.other | Chulalongkorn university. Graduate school | - |
dc.date.accessioned | 2021-09-21T06:48:16Z | - |
dc.date.available | 2021-09-21T06:48:16Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76578 | - |
dc.description | Thesis (M.A.)--Chulalongkorn University, 2020 | - |
dc.description.abstract | This study explores the strategy of using foreign idols to makes K-POP entertainment companies successful in the global market. This research is qualitative research and analysis of people’s perspectives from the interview of three groups of people and related research documents. In addition, this research used the generalized double diamond model by Chang Moon to analyze K-POP entertainment company’s strategies. The results of study on the strategy of using foreign idols to make K-POP entertainment companies success in global market were (1) K-pop idol production system, appearance, and characteristic. (2) Thai K-pop idol production strategy and Social Network Strategy (3) Content perspective and Market Size. (4) Korean Television Industries and Video Streaming Industries. All four components are related to each other, and each factor supports company’s strategies to be more effective to hit the global market. The interview of three groups of people from Thailand and other countries showed that most fans accepted Thai K-POP, because they have a good appearance and outstanding abilities that match the tastes preferences of fans in many countries. Also, using Thai K-pop idols to make new creative works helped to impress audiences. Lastly, both Thai fans and foreign fans have the same opinion that having a Thai member in the group helped K-pop entertainment companies hitting the foreign market more easily, and received good feedback in many countries, especially Thailand. | - |
dc.description.abstractalternative | งานวิจัยนี้ศึกษาเกี่ยวกับกลยุทธ์การใช้ศิลปินชาวต่างชาติในการสร้างความสำเร็จของบริษัทบันเทิง KPOP ในตลาดโลก งานวิจัยนี้ใช้วิธีการวิจัยเชิงคุณภาพเป็นหลัก โดยการวิเคราะห์ข้อมูลจากการสัมภาษณ์เชิงลึกแฟนคลับศิลปิน K-POP คนไทย คนที่ไม่ได้เป็นแฟนคลับ และคนที่ไม่ชอบศิลปิน K-POP คนไทยทั้งในประเทศไทย และต่างประเทศ ร่วมกับการศึกษาจากเอกสารงานวิจัยต่างๆที่เกี่ยวข้อง อีกทั้งงานวิจัยนี้ยังได้มีการนำ the generalized double diamond model ของ Chang Moon มาเป็นเครื่องมือวิเคราะห์กลยุทธ์ของบริษัทบันเทิง K-POP ผลการวิจัยพบว่ามีกลยุทธ์ และปัจจัยที่ใช้ศิลปิน K-POP ต่างชาติในการตีตลาดต่างประเทศ ได้แก่ (1) ระบบการผลิตศิลปิน K-POP รูปลักษณ์ และลักษณะพิเศษของศิลปิน K-POP (2) กลยุทธ์การใช้ศิลปินคนไทย และกลยุทธ์ Social Network (3) ทัศนคติต่อผลงาน และขนาดของตลาด (4) อุตสหกรรมโทรทัศน์เกาหลี และอุตสาหกรรมวีดีโอสตรีมมิ่ง ทั้ง4องค์ประกอบนี้ต่างมีความเกี่ยวข้องซึ่งกันและกัน แต่ละปัจจัยช่วยสนับสนุนให้กลยุทธ์ด้านต่างๆมีประสิทธิภาพในการตีตลาดประเทศมากยิ่งขึ้นผลจากการสัมภาษณ์กลุ่มคนทั้ง 3 กลุ่มที่มาจากหลายประเทศ แสดงให้เห็นว่าแฟนคลับส่วนใหญ่ให้การยอมรับศิลปิน K-POP คนไทย เพราะมีรูปร่างหน้าตาที่ดี และความสามารถที่โดดเด่น ซึ่งตรงกับรสนิยมความชอบของแฟนคลับในหลายๆประเทศ ต่อมาก็คือการใช้ศิลปิน K-POP คนไทยในการสร้างสรรค์ผลงานใหม่ๆ ที่ช่วยดึงดูดความสนใจ และสร้างความประทับใจจากผู้ชม นอกจากนี้ทั้งแฟนคลับคนไทย และ ต่างประเทศต่างก็มีความคิดเห็นตรงกันว่าการที่มีสมาชิกคนไทยในวงนั้นช่วยค่ายเพลงตีตลาดต่างประเทศได้ง่ายขึ้น และได้รับกระแสตอบรับที่ดีจากตลาด K-POP ในหลายๆประเทศ โดยเฉพาะประเทศไทย | - |
dc.language.iso | en | - |
dc.publisher | Chulalongkorn University | - |
dc.relation.uri | http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2020.282 | - |
dc.rights | Chulalongkorn University | - |
dc.subject | Korea (South) -- Foreign relations -- Thailand | - |
dc.subject | Artists -- Korea (South) | - |
dc.subject | Music trade -- Korea (South) | - |
dc.subject | ศิลปิน -- เกาหลี (ใต้) | - |
dc.subject | อุตสาหกรรมดนตรี -- เกาหลี (ใต้) | - |
dc.subject | เกาหลี (ใต้) -- ความสัมพันธ์กับต่างประเทศ -- ไทย | - |
dc.subject.classification | Economics | - |
dc.title | The strategy of using foreign idols to make K-POP entertainment companies success in global market: the case study of Thai K-POP idols | - |
dc.title.alternative | ศึกษากลยุทธ์การใช้ศิลปินต่างชาติในการสร้างความสำเร็จของบริษัทบันเทิง K-POP ในตลาดโลก: กรณีศึกษาศิลปิน K-POP คนไทย | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.degree.name | Master of Arts | - |
dc.degree.level | Master's Degree | - |
dc.degree.discipline | Korean Studies | - |
dc.degree.grantor | Chulalongkorn University | - |
dc.identifier.DOI | 10.58837/CHULA.THE.2020.282 | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6187552220.pdf | 1.13 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.