Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/79200
Title: | The influence of brand ambassador on brand image and purchasing decision of C-Vitt among expatriates and locals |
Other Titles: | อิทธิพลของทูตตราสินค้าซี-วิดต่อภาพลักษณ์ตราสินค้าและการตัดสินใจของ คนต่างถิ่นและคนท้องถิ่น |
Authors: | Agung Baskara |
Advisors: | Smith Boonchutima |
Other author: | Chulalongkorn university. Faculty of Communication Arts |
Subjects: | Consumers' preferences Consumers -- Attitudes Brand choice การเลือกของผู้บริโภค ผู้บริโภค -- ทัศนคติ การเลือกชื่อตราผลิตภัณฑ์ |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Chulalongkorn University |
Abstract: | This research aims to examine the influence of brand ambassador on brand image and purchasing decision of product vitamin C drinks, C-Vitt, among 2 different groups which were expatriates and Thai. The study also examined the relationship of each variable whether it’s positively related or negatively related. Study of this paper was conducted with a quantitative approach. Online questionnaire was distributed across several online expats and Thai communities. 213 valid respondents had been collected in 4 weeks period of data collection. The outcome of this research showed each of the variables were positively related. Moreover, it also illustrated that there was a significantly different response between non-Thai and Thai towards brand ambassador and purchase decision. However, there were not consequently different responses between Thai and non-Thai toward the brand image. As a result, 5 hypotheses were accepted and 1 rejected in this study. Therefore, the outcome of this finding implied that both groups perceive differently toward the brand ambassador. However, C-Vitt has a strong brand image, and it did not show a significantly different response from Thai and non-Thai. Finally, the recommendation for company that want to target both 2 different groups in Bangkok, they must consider the background of celebrity to be considered widely known across several countries. |
Other Abstract: | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของฑูตตราสินค้าที่มีต่อภาพลักษณ์แบรนด์และการตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มวิตามินซีผลิตภัณฑ์ C-Vitt ในกลุ่มผู้รับสาร 2 กลุ่ม ซึ่งได้แก่ชาวต่างชาติและชาวไทย การศึกษาครั้งนี้ยังตรวจสอบความสัมพันธ์ของแต่ละตัวแปรว่าเกี่ยวข้องกันในเชิงบวกหรือเชิงลบ โดยใช้ระเบียบวิธีวิจัยเชิงปริมาณ ผู้วิจัยได้กระจายแบบสอบถามออนไลน์เพื่อเก็บข้อมูลจากกลุ่มคนไทยและกลุ่มที่ไม่ใช่คนไทย จำนวน 213 คน ในระยะเวลา 4 สัปดาห์ ผลการวิจัยยังแสดงให้เห็นว่าตัวแปรแต่ละตัวมีความสัมพันธ์กันในเชิงบวก นอกจากนี้ยังแสดงให้เห็นว่ากลุ่มรับสารทั้งสองกลุ่มมีความรู้สึกต่อฑูตสินค้าและการตัดสินใจซื้อ แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญ แต่ไม่พบความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญในเรื่องภาพลักษณ์ของแบรนด์ ดังนั้นหากบริษัทต้องการเจาะกลุ่มทั้งผู้รับสาร 2 กลุ่มนี้ในกรุงเทพมหานคร จึงควรพิจารณาภูมิหลงัของคนดังที่จะเชิญมาเป็นฑูตสินค้าด้วย |
Description: | Independent Study (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2021 |
Degree Name: | Master of Arts (Communication Arts) |
Degree Level: | Master's Degree |
Degree Discipline: | Strategic Communication Management |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/79200 |
URI: | http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2021.125 |
metadata.dc.identifier.DOI: | 10.58837/CHULA.IS.2021.125 |
Type: | Independent Study |
Appears in Collections: | Comm - Independent Studies |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6388001628.pdf | 1.76 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.