Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/81247
Title: Health-Conscious Pet Owner and Premium Pet Food Purchasing in Thailand
Other Titles: ความสัมพันธ์ระหว่างเจ้าของสัตว์เลี้ยงที่มีความตระหนักด้านสุขภาพและการซื้ออาหารสัตว์เลี้ยงชนิดเม็ดเกรดพรีเมียมในประเทศไทย
Authors: Potjaman Khongthon
Advisors: Yong Yoon
Other author: Chulalongkorn University. Faculty of Economics
Issue Date: 2021
Publisher: Chulalongkorn University
Abstract: In Thailand, the market value of premium pet food has been significantly increasing overtime. Simultaneously, consumers also increasingly demand healthy food to satisfy healthy lifestyle which is trendy nowadays. This phenomenon seems to grow with the same direction so the purpose of this study is to investigate the influence of health-consciousness lifestyle on the food choice for pets by using the logistic regression. The questionnaire was distributed to pets’ owners who keep dogs or cats or keep both. The result shows that health-conscious pet owners are more likely to purchase premium pet food. In addition, the owners who have pet humanization attitude are the premium pet food purchaser. It also shows that health-conscious owners with high income and have no children are more likely to purchase premium pet food. This paper represents one of the very first attempts to study the owner's healthy perspective and pet food purchasing. Therefore, the findings have the implications for pet food company toward their marketing strategies in order to generate advantages and catch up with the trend more effectively.      
Other Abstract: ปัจจุบันมูลค่าตลาดอาหารสัตว์เลี้ยงเกรดพรีเมียมในประเทศไทยเติบโตอย่างต่อเนื่อง และในขณะเดียวกันกระแสรักสุขภาพกำลังเป็นที่นิยมในประเทศไทยและได้รับการตอบรับจากผู้บริโภคเป็นอย่างดีจนทำให้ตลาดอาหารเพื่อสุขภาพมีมูลค่าเพิ่มขึ้นอย่างต่อเนื่อง ทั้งสองปรากฏการณ์นี้มีการเคลื่อนไหวไปในทิศทางเดียวกันคือเติบโตในทิศทางบวก ดังนั้นการศึกษาฉบับนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อที่จะศึกษาว่าความตระหนักด้านสุขภาพของเจ้าของสัตว์เลี้ยงมีผลต่อเลือกซื้ออาหารสัตว์เลี้ยงชนิดเกรดพรีเมียมหรือไม่ โดยใช้การวิเคราะห์การถดถอยโลจิสติคจากข้อมูลแบบสอบถามที่เก็บรวมรวบจากเจ้าของสัตว์เลี้ยงที่เลี้ยงสุนัข หรือ แมว หรือเลี้ยงทั้งสองชนิด ผลจากวิเคราะห์ชี้ให้เห็นว่าเจ้าของสัตว์เลี้ยงที่มีความตระหนักหรือให้ความสำคัญด้านสุขภาพจะเลือกซื้ออาหารเกรดพรีเมียมให้กับสัตว์เลี้ยงของพวกเขา รวมถึงเจ้าของที่มองว่าสัตว์เลี้ยงเป็นหนึ่งในสมาชิกของครอบครัวจะเลือกซื้ออาหารสัตว์เลี้ยงเกรดพรีเมียมเช่นกัน นอกจากนั้นเจ้าของสัตว์เลี้ยงที่มีรายได้สูงและไม่มีลูกก็จะเลือกซื้ออาหารเกรดพรีเมียมให้กับสัตว์เลี้ยง การศึกษาฉบับนี้เป็นการศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างความตระหนักด้านสุขภาพของมนุษย์ต่อการซื้ออาหารสุขภาพให้สัตว์เลี้ยง ดังนั้นผลการศึกษานี้จะช่วยให้ผู้ผลิตอาหารสัตว์เลี้ยงนำไปวิเคราะห์และกำหนดกลยุทธ์ทางการตลาดได้อย่างมีประสิทธิภาพสอดคล้องกับกระแสนิยมด้านสุขภาพในประเทศไทย
Description: Independent Study (M.A.)--Chulalongkorn University, 2021
Degree Name: Master of Arts
Degree Level: Master's Degree
Degree Discipline: Business and Managerial Economics
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/81247
URI: http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2021.5
metadata.dc.identifier.DOI: 10.58837/CHULA.IS.2021.5
Type: Independent Study
Appears in Collections:Econ - Independent Studies

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6484044229.pdf1.34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.