Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/81923
Title: | Credibility of travel influencer on millennial traveling behavior |
Other Titles: | การรับรู้ความน่าเชื่อถือของผู้มีอิทธิพลด้านการท่องเที่ยวต่อพฤติกรรมการเดินทางของนักท่องเที่ยวกลุ่มมิลเลนเนียล |
Authors: | Papitchayapa Boonsub |
Advisors: | Suthiluck Vungsuntitum |
Other author: | Chulalongkorn university. Faculty of Communication Arts |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Chulalongkorn University |
Abstract: | The objectives of this study was to understand the credibility of travel influencers among millennial travelers and how they motivate millennial travelers' travel behavior. It is based on a qualitative methodology that involves use of in-depth interviews. Twelve millennial travelers both domestic and international between the ages of 25 and 40 were interviewed. They had to organize the trip within a year and follow to travel influencers. This study employed a question guideline as the research instrument based on four dimension which are demographics and media usages, attitude towards travel influences, source of credibility, and travel behavior. The findings revealed a favorable attitude toward travel influencers and a perception that they are a reliable source of information while traveling. Regardless of the fact that authentic experiences of travel influencers are the most important aspect travelers required. In terms of travel behavior, two group of millennials travelers inspiring and motivating by online sources. Lastly, participants now tend to discuss eWOM findings in terms of travel context more frequently. It is clear that, rather than using paid influencer marketing, the importance of travel influencers has steadily grown and now motivates millennial travelers. |
Other Abstract: | การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทำความเข้าใจความน่าเชื่อถือของผู้ทรงอิทธิพล ด้านการท่องเที่ยวในกลุ่มนักท่องเที่ยวมิลเลนเนียล และวิธีที่ผู้ทรงอิทธิพลด้านการท่อง เที่ยวกระตุ้นพฤติกรรมการเดินทางของนักท่องเที่ยวกลุ่มมิลเลนเนียล การศึกษานี้ใช้วิธี การเชิงคุณภาพที่เกี่ยวข้องกับการสัมภาษณ์เชิงลึก โดยนักวิจัยได้สัมภาษณ์นักท่อง เที่ยวกลุ่มมิลเลนเนียล 12 คน ทั้งผู้ที่เดินทางในและต่างประเทศ อายุระหว่าง 25 ถึง 40 ปี นอกจากนี้ผู้เข้าร่วมวิจัยต้องจัดทริปภายในหนึ่งปี และติดตามผู้มีอิทธิพลด้านการ ท่องเที่ยว ในส่วนของแนวคำถามที่เป็นเครื่องมือในการวิจัย ประกอบด้วย 4 ด้าน ได้แก่ ประชากรและการใช้สื่อ ทัศนคติต่ออิทธิพลด้านการท่องเที่ยว แหล่งที่มาของความน่า เชื่อถือ และพฤติกรรมการเดินทางของนักท่องเที่ยว การค้นพบนี้เผยให้เห็นทัศนคติที่ดี ต่อผู้มีอิทธิพลด้านการเดินทางและการรับรู้ว่าพวกเขาเป็นแหล่งข้อมูลที่เชื่อถือได้ใน ขณะเดินทาง โดยประสบการณ์ด้านการเดินทางเป็นสิ่งสำคัญที่สุดที่นักท่องเที่ยว ต้องการ ในแง่ของพฤติกรรมการเดินทาง นักท่องเที่ยวกลุ่มมิลเลนเนียล 2 กลุ่มได้รับ แรงบันดาลใจและแรงจูงใจจากแหล่งข้อมูลออนไลน์ ประการสุดท้าย ผู้เข้าร่วมมีแนว โน้มที่จะหารือเกี่ยวกับการค้นพบการบอกต่อทางอินเตอร์เน็ตในแง่ของบริบทการเดิน ทางบ่อยขึ้น เป็นที่ชัดเจนว่า แทนที่จะใช้การตลาดแบบแบบชำระเงิน ความสำคัญของผู้ มีอิทธิพลด้านการท่องเที่ยวได้เติบโตขึ้นอย่างต่อเนื่อง และตอนนี้จูงใจนักเดินทางรุ่นมิล เลนเนียล |
Description: | Independent Study (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2022 |
Degree Name: | Master of Arts (Communication Arts) |
Degree Level: | Master's Degree |
Degree Discipline: | Strategic Communication Management |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/81923 |
URI: | http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2022.56 |
metadata.dc.identifier.DOI: | 10.58837/CHULA.IS.2022.56 |
Type: | Independent Study |
Appears in Collections: | Comm - Independent Studies |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6488016128.pdf | 1.93 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.