Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/14490
Title: Amino acid sequences and biological activities of proteins from curcuma zedoaria rosc. and curcuma aromatica salisb.
Other Titles: ลำดับกรดอะมิโนและฤทธิ์ทางชีวภาพของโปรตีนจากขมิ้นอ้อย Curcuma zedoaria rosc. และว่านคันทมาลา Curcuma aromatica salisb
Authors: Ponpimol Tipthara
Advisors: Amorn Petsom
Polkit Sangvanich
Other author: Chulalongkorn University. Faculty of Science
Advisor's Email: Amorn.P@Chula.ac.th
Polkit.S@Chula.ac.th
Subjects: Needs assessment
Special education
Mainstreaming in education
Exceptional children
Amino acid sequence
Plant proteins
Curcuma
Zingiberaceae
Bioactive compounds
Issue Date: 2006
Publisher: Chulalongkorn University
Abstract: To 1) assess the needs of the teachers in supporting and developing learning of exceptional children in inclusion schools 2) compare the needs of the teacher for supporting and developing learning of exceptional children in inclusion schools. This research used a survey method to collect the data to assess the needs. The samples were teachers from the ministry of inclusion school belonging to the office of the basic education commission (OBEC) in the Ministry of Education. Data analysis of the frequency, percentage, mean, standard deviation, t-test, one-way ANOVA and Modified Priority Needs Index formula (PNImodified) was needs to set the order of according to importance needs. The finding results were as follows : 1.The Assessment of the needs for supporting and developing learning of exceptional children used the Modified Priority Needs Index formula (PNImodified) was needs to set the order of according to importance needs. The most important need seen as an urgent was issue coordination between teacher, psychologist, and expert doctor. 2. The study conducted compare the needs assessment of the teachers for supporting and developing learning of exceptional children in inclusion schools considering two different variables; teacher with either a bachelor’s degree or with a master’s degree and teachers according to their different experiences. The result showed a significant in statistics of .05. The difference made apparent that teacher with a bachelor’s degree has a greater needs. 3. The result of there way analysis of variance it is apparent that are three variables ; age, sex and the type of teacher. All of three variable have a noticeable effect on the needs assessment of the teachers.
Other Abstract: การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์คือ 1) เพื่อประเมินความต้องการจำเป็นในการส่งเสริมการเรียนรู้ และพัฒนาศักยภาพของเด็กพิเศษในโรงเรียนระดับประถมศึกษา ที่มีการจัดการเรียนการสอนแบบเรียนร่วมของครูในเขตกรุงเทพมหานคร 2) เพื่อเปรียบเทียบความต้องการจำเป็นในการส่งเสริมการเรียนรู้ และพัฒนาศักยภาพของเด็กพิเศษในโรงเรียนระดับประถมศึกษา ที่มีการจัดการเรียนการสอนแบบเรียนร่วมของครูในเขตกรุงเทพมหานคร ที่มีภูมิหลังแตกต่างกัน ในด้านเพศ อายุ ประสบการณ์การสอนร่วม ตำแหน่งงาน และประเภทครู การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจเพื่อเก็บรวบรวมข้อมูลในการประเมินความต้องการจำเป็น จากกลุ่มตัวอย่างครูในโรงเรียนแกนนำในการจัดการเรียนร่วมในเขตกรุงเทพมหานคร สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน (สพฐ.) กระทรวงศึกษาธิการ วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนแบบ 3 ทาง และใช้สูตร PNImodified สำหรับกำหนดความต้องการจำเป็น ผลการวิจัยพบว่า 1. ผลการประเมินและการจัดลำดับความสำคัญของความต้องการจำเป็น เพื่อใช้ในการส่งเสริมและพัฒนาศักยภาพเด็กพิเศษโดยใช้การวิเคราะห์ดัชนีการจัดเรียงลำดับ PNImodified พบว่าประเด็นที่มีค่า PNImodified สูงสุดคือ การประสานงานกันระหว่างครูและนักจิตวิทยาและแพทย์ผู้เชี่ยวชาญ ซึ่งถือเป็นความต้องการจำเป็นเร่งด่วน 2. ผลการเปรียบเทียบความต้องการจำเป็นของครู ในการจัดการเรียนร่วมเพื่อส่งเสริมและพัฒนาศักยภาพเด็กพิเศษ จำแนกตามตัวแปรระดับการศึกษา พบว่า ครูที่มีการศึกษาระดับปริญญาตรี มีความต้องการจำเป็นของครูจำแนกตามตัวแปรประสบการณ์การเรียนร่วม มีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 3. ผลการเปรียบเทียบความต้องการจำเป็น โดยการวิเคราะห์ความแปรปรวนแบบ 3 ทาง พบว่า ตัวแปรเพศ อายุ และประเภทครู ร่วมกันส่งผลต่อความต้องการจำเป็นในภาพรวมของครู.
Description: Thesis (Ph.D.)--Chulalongkorn University, 2006
Degree Name: Doctor of Philosophy
Degree Level: Doctoral Degree
Degree Discipline: Chemistry
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/14490
URI: http://doi.org/10.14457/CU.the.2006.1852
metadata.dc.identifier.DOI: 10.14457/CU.the.2006.1852
Type: Thesis
Appears in Collections:Sci - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ponpimol.pdf3.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.