Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/51373
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ชญาพิมพ์ อุสาโห | en_US |
dc.contributor.author | ชุณวัฒน์ ปุงบางกระดี่ | en_US |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะครุศาสตร์ | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-12-02T06:05:35Z | - |
dc.date.available | 2016-12-02T06:05:35Z | - |
dc.date.issued | 2558 | en_US |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/51373 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2558 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาสภาพ ปัญหา และแนวทางการแก้ปัญหาการทำงานเป็นทีมที่มีสมรรถนะสูงเพื่อส่งเสริมการแก้ปัญหาเชิงสร้างสรรค์ 2) ศึกษาสภาพ และปัญหาการพัฒนาผู้บริหารระดับกลางตามแนวคิดการทำงานเป็นทีมที่มีสมรรถนะสูงเพื่อส่งเสริมการแก้ปัญหาเชิงสร้างสรรค์ และ 3) นำเสนอแนวทางการพัฒนาผู้บริหารระดับกลางตามแนวคิดการทำงานเป็นทีมที่มีสมรรถนะสูงเพื่อส่งเสริมการแก้ปัญหาเชิงสร้างสรรค์ ผลการวิจัยพบว่า แนวทางการพัฒนาผู้บริหารระดับกลางตามแนวคิดการทำงานเป็นทีมที่มีสมรรถนะสูงเพื่อส่งเสริมการแก้ปัญหาเชิงสร้างสรรค์ ควรประกอบด้วย 3 ขั้นตอนหลัก ได้แก่ ขั้นการวางแผน อาทิ ผู้บริหารระดับกลางควรร่วมกับผู้บริหารระดับสูงในการออกแบบระบบบริหารบุคคลในด้านการสรรหา รักษา และพัฒนาบุคลากรให้มีความรู้ เพื่อให้สอดคล้องกับรูปแบบการทำงานเป็นทีม ขั้นการนำแผนสู่การปฏิบัติ อาทิ ผู้บริหารระดับกลางควรร่วมกับผู้บริหารระดับสูงมอบหมายภารกิจการแก้ปัญหาแก่บุคลากรเป็นทีมตามแนวทางการบริหารงานแบบกระจายอำนาจ และขั้นการประเมินผล อาทิ ผู้บริหารระดับกลางควรรวบรวมข้อมูล สรุปผลการแก้ปัญหาของทีม และนำผลมาประชุมกับทีมงาน เพื่อวิเคราะห์จุดอ่อน เสริมจุดแข็ง และชี้แนะแนวทางการพัฒนาที่สร้างสรรค์ | en_US |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this research were 1) to study the state, problem and problem solving guidelines of high performance teamwork to enhance creative problem solving skills of middle-level school administrators, 2) to study the state and problem of developing middle-level school administrators based on the concept of high performance teamwork to enhance creative problem solving skills and 3) to propose the guidelines for development of middle-level school administrators based on the concept of high performance teamwork to enhance creative problem solving skills. Population in this research was private schools in Bangkok. The findings showed that the guidelines for development included 3 main steps for examples, middle-level administrator should be cooperate with the top-level administrator to design of personnel management to recruiting and retaining personnel for comply with a teamwork in planning step, middle-level administrator should be cooperate with the top-level administrator to solve problems as a teamwork following the decentralize management in implementation step, and middle-level administrator should gather information and summary of the recommendations to analyze the strengths and weaknesses to develop in creatively in evaluation step. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.title | แนวทางการพัฒนาผู้บริหารระดับกลางของโรงเรียนเอกชนในกรุงเทพมหานคร ตามแนวคิดการทำงานเป็นทีมที่มีสมรรถนะสูงเพื่อส่งเสริมการแก้ปัญหาเชิงสร้างสรรค์ | en_US |
dc.title.alternative | GUIDELINES FOR THE DEVELOPMENT OF MIDDLE-LEVEL SCHOOL ADMINISTRATORS OF PRIVATE SCHOOLSIN BANGKOK BASED ON THE CONCEPT OF HIGH PERFORMANCE TEAMWORKTO ENHANCE CREATIVE PROBLEM SOLVING SKILLS | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | en_US |
dc.degree.level | ปริญญาโท | en_US |
dc.degree.discipline | บริหารการศึกษา | en_US |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.email.advisor | Chanyapim.U@Chula.ac.th,Chayapim.U@Chula.ac.th | en_US |
Appears in Collections: | Edu - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5783434427.pdf | 6.97 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.