Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/52571
Title: การพัฒนารูปแบบการสร้างทรัพยากรแบบเปิดโดยแฟ้มสะสมงานอิเล็กทรอนิกส์เพื่อเพิ่มพูนความสามารถในการคิดวิเคราะห์สำหรับนักศึกษาปริญญาบัณฑิต
Other Titles: Development of a creation model of open educational resources with electronic portfolios to increase analytical thinking ability of undergraduate students
Authors: ลลิดา บุญธง
Advisors: ธีรวดี ถังคบุตร
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะครุศาสตร์
Advisor's Email: theeravadee.t@chula.ac.th
Subjects: แฟ้มผลงานทางการศึกษาอิเล็กทรอนิกส์
การเรียนรู้แบบเปิด
Electronic portfolios in education
Open learning
Issue Date: 2556
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนารูปแบบการสร้างทรัพยากรแบบเปิดด้วยแฟ้มสะสมงานอิเล็กทรอนิกส์บนระบบจัดการเรียนรู้เพื่อเพิ่มพูนความสามารถในการคิดวิเคราะห์สำหรับนักศึกษาปริญญาบัณฑิตกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือนิสิตระดับบัณฑิตศึกษาที่ลงทะเบียนเรียนในวิชาการผลิตสื่ออิเล็กทรอนิกส์เพื่อการศึกษาจำนวน 19 คนภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2556 เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือรูปแบบการสร้างทรัพยากรแบบเปิดด้วยแฟ้มสะสมงานอิเล็กทรอนิกส์บนระบบจัดการเรียนรู้แบบวัดความสามารถในการคิดวิเคราะห์ สถิติที่ใช้ในการวิจัยคือร้อยละค่าเฉลี่ยเลขคณิตส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและ t-test dependent ผลการวิจัยพบว่าผู้เรียนที่เรียนด้วยการใช้รูปแบบการสร้างทรัพยากรแบบเปิดด้วยแฟ้มสะสมงานอิเล็กทรอนิกส์บนระบบจัดการเรียนรู้มีความสามารถในการคิดวิเคราะห์หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .01
Other Abstract: The objective of this research is to develop the methods of creating the open education resource by using E-portfolio in learning to increase the analyzing competency for higher education students. 19 higher students, who registered to Project Study in Computer Education, first semester, academic year 2013, are the sample group in this research. The equipment in this research is the methods of creating the open education resource in learning which use the analyzing competency tests. The statistics which are used in this research are percent, arithmetic average, standard deviation and t – test dependent. The research results indicated that: According to the result, after the students used open educational resource (E-portfolio) in their learning, they have the higher analyzing competency which its statistical significance is .01.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2556
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: เทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/52571
URI: http://doi.org/10.14457/CU.the.2013.1742
metadata.dc.identifier.DOI: 10.14457/CU.the.2013.1742
Type: Thesis
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lalida_bo.pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.