Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/75227
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSumaeth Chavadej-
dc.contributor.advisorScamehorn, John F.-
dc.contributor.advisorPramoch Rangsunvigit-
dc.contributor.authorWeerawat Kongkowit-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. The Petroleum and Petrochemical College-
dc.date.accessioned2021-08-26T11:00:34Z-
dc.date.available2021-08-26T11:00:34Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/75227-
dc.descriptionThesis (M.Sc.)--Chulalongkorn University, 2007en_US
dc.description.abstractFroth flotation is a surfactant-based separation process which is suitable for treating a dilute oily wastewater. The objective of this study was to investigate the effects of certain opreational parameters on the separation performance of continuous froth flotation to remove motor oil water. A branched alcohol propoxylate sulphate, sodium salt (Alfoterra 145-5PO), was used in both the phase behavior and froth flotation studies. The effects of surfactant concentration and NaCl concentration, where the minimum surfactant concentration can form the middle phase in microemulsion systems, or critical microemulsion concentration, were studied. From the microemulsion diagram, the critical microemusion concentration (CuC) was found to be 0.5 wt.% Alfoterra. After that, the continuous froth flotation experiments were performed to investigate the efficiency of motor oil removal from water using Alfoterra 145-5PO. The effects of surfactant concentration, hydraulic retention time and air bubble size distribution on foam characteisticand froth flotation performance were also investigated. The results showed that the system with 0.5 wt.% Alfoterra, 5 wt.% NaCl, and 30 min HRT gave the maximum oil removal (61.5%)en_US
dc.description.abstractalternativeกระบวนการทำให้ลอย (froth flotation) เป็นหนึ่งในกระบวนการแยกสารโดยสารลดแรงตึงผิวซึ่งเหมาะสำหรับบำบัดน้ำเสียที่มีการปนเปื้อนของน้ำมันที่เจือจาง งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาตัวแปรที่มีผลต่อประสิทธิภาพของการกำจัดน้ำมันเครื่องออกจากน้ำโดยวิะีกระบวนการทำให้ลอยแบบต่อเนื่อง สารลดแรงตึงผิวแบบ บรานช์ อัลกฮอล์ โพรพรอกซีเลต ซัลเฟต โซเดียม ซอลท์ (Alfoterra 145-5PO) ถูกนำมาใช้ในการศึกษาทดลองการเกิดไมโครอิมัลชั่นและกระบวนการทำให้ลอย ปัจจัยของความเข้มข้นสารดลแรงตึงผิว และความข้นของเกลือได้ถูกนำมาศึกษาเพื่อหาความเข้มข้นสารลดแรงตึงผิวน้อยที่สุดซึ่งสามารถเกิดไมโครอิมัลชั่นจากแผนภาพของไมโครอิมัลชั่น ความเข้มข้นสารลดแรงตึงผิวน้อยที่สุดถูกพบที่ความเข้มข้นของบรานช์ อัลกฮอล์ โพรพรอกซีเลต ซัลเฟต โซเดียม ซอลท์ 0.5 เปอร์เซ็นต์ ในกระบวนการทำให้ลอยได้ทำการศึกษาปัจจัยของความเข้มข้นสารลดแรงตึงผิว เวลาเก็บกัก และการกระจายตัวของขนาดฟองอากาศต่อความเสถียรของฟอง และประสิทธิภาพของการกำจัดน้ำมัน จากผลการทดลองพบว่า ระบบที่ความเข้มข้นของ บรานช์ อัลกฮอล์ โพรพรอกซีเลต ซัลเฟต โซเดียม ซอลท์ 0.5 เปอร์เซ็นต์, ความเข้มข้นของเกลือ 5 เปอร์เซ็นต์ และเวลากักเก็บ 30 นาที ให้ประสิทธิภาพการกำจัดน้ำมันที่สูงที่สุดเท่ากับ 61.5 เปอร์เซ็นต์en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.titleMotor oil removal from wastewater by continuous froth flotationen_US
dc.title.alternativeกระบวนการแยกน้ำมันเครื่องออกจากน้ำเสียโดยระบบทำให้ลอยแบบต่อเนื่องen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameMaster of Scienceen_US
dc.degree.levelMaster's Degreeen_US
dc.degree.disciplinePetrochemical Technologyen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
Appears in Collections:Petro - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Weerawat_ko_front_p.pdf883.05 kBAdobe PDFView/Open
Weerawat_ko_ch1_p.pdf636.86 kBAdobe PDFView/Open
Weerawat_ko_ch2_p.pdf1.1 MBAdobe PDFView/Open
Weerawat_ko_ch3_p.pdf795.54 kBAdobe PDFView/Open
Weerawat_ko_ch4_p.pdf1.95 MBAdobe PDFView/Open
Weerawat_ko_ch5_p.pdf609.61 kBAdobe PDFView/Open
Weerawat_ko_back_p.pdf1.85 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.