Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/82139
Title: แนวทางการแก้ปัญหาการกลั่นแกล้งรังแกกันในห้องเรียนชั้นประถมศึกษาด้วยการพัฒนาทักษะการเรียนรู้ทางอารมณ์และสังคม (Social and emotional learning : SEL)
Other Titles: Approaches to solving bullying and bullying in primary school classrooms by developing social and emotional learning (SEL) skills
Authors: ไชยชาญ เผือดคล้าย
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะครุศาสตร์
Subjects: เหยื่อการกลั่นแกล้ง
การกลั่นแกล้ง
ความฉลาดทางอารมณ์
Issue Date: Jan-2565
Publisher: คณะศาสนาและปรัชญา มหาวิทยาลัยมหามกุฏราชวิทยาลัย
Citation: วารสารปรัชญาปริทรรศน์ 27,2 (ม.ค. - มิ.ย. 2565) หน้า 219-232
Abstract: วัตถุประสงค์ของบทความวิชาการนี้เพื่อศึกษาแนวทางการแก้ปัญหาการกลั่นแกล้งรังแกกันในห้องเรียนชั้นประถมศึกษาด้วยพัฒนาทักษะการเรียนรู้ทางอารมณ์และสังคม ซึ่งประกอบด้วย การกลั่นแกล้งรังแก ประเภทของการกลั่นแกล้ง บทบาทของผู้ที่เกี่ยวข้องในการกลั่นแกล้งรังแก ผลกระทบจากการถูกกลั่นแกล้งรังแก การแสดงออกเชิงพฤติกรรมของผู้ถูกกลั่นแกล้งเมื่อถูกกลั่นแกล้งรังแก วิธีที่คุณครูจะช่วยแก้ปัญหาเรื่องการกลั่นแกล้งรังแกและทักษะการเรียนรู้ทางอารมณ์และสังคม เป็นส่วนประกอบที่สำคัญที่จะช่วยให้แนวทางการแก้ปัญหาการกลั่นแกล้งรังแกกันในห้องเรียนชั้นประถมศึกษาด้วยพัฒนาทักษะการเรียนรู้ทางอารมณ์และสังคมบรรลุเป้าหมายได้อย่างสำเร็จ ทั้งนี้ขึ้นอยู่กับพ่อแม่ ผู้ปกครอง ครู และรวมถึงนักเรียนด้วย ที่จะต้องให้ความร่วมมือซึ่งกันและกัน
Other Abstract: The objective of this academic paper is to study approaches to solving bullying problems in primary school classrooms by developing social and emotional learning (SEL) skills which consists of bullying, a type of bullying, the role of those involved in bullying, the impact of being bullied, behavioral expressions of bullying victims when being bullied, how teachers Can help resolve bullying, and social and emotional learning (SEL) skills. It is an important component that will help a successful approach to tackling bullying in the primary school classroom by developing social and emotional learning (SEL) skills to achieve goals. This depends on the parents, guardians, teachers and also the students to cooperate with each other.
URI: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/82139
URI: https://so05.tci-thaijo.org/index.php/phiv/article/view/256325
ISSN: 2773-9643
Type: Article
Appears in Collections:Thai Journal Article

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
html_submission_85119.htmlบทความวารสารฉบับเต็ม (Fulltext)2.73 kBHTMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.