Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/83406
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ปวินท์ บุนนาค | - |
dc.contributor.author | นริศรา เกียรติบุตร | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะศิลปกรรมศาสตร์ | - |
dc.date.accessioned | 2023-08-04T08:29:13Z | - |
dc.date.available | 2023-08-04T08:29:13Z | - |
dc.date.issued | 2565 | - |
dc.identifier.uri | https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/83406 | - |
dc.description | สารนิพนธ์ (ศป.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2565 | - |
dc.description.abstract | งานวิจัยการออกแบบเรขศิลป์เพื่อเครื่องดื่มน้ำผสมวิตามินสำหรับสตรีมีวัตถุประสงค์เพื่อหากลยุทธ์และแนวทางการออกแบบเรขศิลป์แบรนด์เครื่องดื่มน้ำผสมวิตามินที่เหมาะสมสำหรับสตรี ขั้นตอนและวิธีการดำเนินงานวิจัย โดยการ 1.รวบรวมและวิเคราะห์ข้อมูลเครื่องดื่มน้ำผสมวิตามินและกลุ่มเป้าหมายสตรีจากวรรณกรรม บทความ งานวิจัย สื่อออนไลน์ 2. โดยนำข้อมูลที่ได้จากการรวบรวมมาวิเคราะห์เพื่อทำแบบสอบถามกลุ่มเป้าหมายและการสัมภาษณ์เชิงลึกแบบกลุ่ม 3. จากนั้นจึงได้สัมภาษณ์ผู้เชี่ยวชาญทางด้านการออกแบบ เพื่อได้ข้อมูลที่นำมาใช้ในการออกแบบดังต่อไปนี้ สรุปผลวิจัยพบว่า 1.)สารที่ต้องการจะสื่อ คือ ปลดล็อคอิสระทางอารมณ์ บุคลิกภาพของงานที่เหมาะสม คือ HEALTHY (ถูกหลักอนามัย ดูสุขภาพดี) , CHIC (เก๋ เท่ ทันสมัยแบบผู้ดี) , PEACEFUL (สงบ สบาย) 2.) แนวทางการออกแบบเรขศิลป์ที่เหมาะสม คือ การออกแบบอัตลักษณ์แบบ Typography With a Twist, ตัวอักษรแบบ SANS SERIF โทนสีบุคลิกภาพแบรนด์ ส้ม ฟ้า | - |
dc.description.abstractalternative | The research graphic design for vitamin water for female. This research aims to find strategies and graphic design guidelines for designing brand graphics for women's vitamin water drinks. The research procedures and methods by 1.Collect analyze data on vitamin water drinks and female target groups from literature, articles, research, and online media. 2.By analyzing the collected data for a target group questionnaire and focus group interviews. 3.After that interviewed a designer expert . To get the information used in the further design The results of the research were as follows 1.) Graphic design concept is “Unlock emotional freedom” and Personality from three keywords: is HEALTHY, CHIC, PEACEFUL 2.) Graphic design guidelines are Typography With a Twist for Logo, Font - Sans serif and Color of brand personality are orange and blue. | - |
dc.language.iso | th | - |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | - |
dc.relation.uri | http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2022.229 | - |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | - |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | - |
dc.subject.classification | Business | - |
dc.subject.classification | Arts, entertainment and recreation | - |
dc.subject.classification | Design | - |
dc.title | การออกแบบเรขศิลป์เพื่อเครื่องดื่มน้ำผสมวิตามินสำหรับสตรี | - |
dc.title.alternative | Graphic design for vitamin water beverage for female | - |
dc.type | Independent Study | - |
dc.degree.name | ศิลปกรรมศาสตรมหาบัณฑิต | - |
dc.degree.level | ปริญญาโท | - |
dc.degree.discipline | นฤมิตศิลป์ | - |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | - |
dc.identifier.DOI | 10.58837/CHULA.IS.2022.229 | - |
Appears in Collections: | Fine Arts - Independent Studies |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6480022235.pdf | 12.81 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.