DSpace Repository

Access to education for children : a case study of urban refugee and asylum-seekers in Bangkok

Show simple item record

dc.contributor.advisor Naruemon Thabchumpon
dc.contributor.advisor Huguet, Jerrold W.
dc.contributor.author Broadhead, Sharonne Simone
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Political Science
dc.coverage.spatial Thailand
dc.coverage.spatial Bangkok
dc.date.accessioned 2013-05-09T08:50:07Z
dc.date.available 2013-05-09T08:50:07Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/30874
dc.description Thesis (M.A.)--Chulalongkorn University, 2012 en
dc.description.abstract Urban refugees now make up almost half of the world’s total refugee population. Formal education for the children of refugee and asylum-seeker families might often be delayed due to their situation. Barriers can arise in any country but in Thailand barriers to accessing education also include the threat of arrest and detention. The purpose of this study is to determine the key factors that limit access to education for the children of urban asylum-seekers and refugees in Bangkok. The primary findings of the study are: (i) The majority of the school aged refugees and asylum-seekers studied do have access to education; but more than half receive education far below national standards. This can only be considered informal rather than formal schooling that would be recognized as fulfilling basic education requirements. (ii) The threat of arrest and detention resulting from illegal status does disrupt access to education creating a gap in consistency, but does not completely restrict access in the long term. (iii) The current strategy to enroll urban refugee and asylum-seeker children in Thai public schools appears to be the best option given the challenges of the situation, although language barriers are encountered which causes a further gap in education. The resulting gaps combined cause substantial disruption in the education of these children. en
dc.description.abstractalternative จำนวนผู้ลี้ภัยในเมืองขณะนี้มีอยู่เกือบครึ่งหนึ่งของประชากรผู้ลี้ภัยของโลกโดยรวม การศึกษาอย่างเป็นทางการสำหรับเด็กของครอบครัวผู้ลี้ภัยมักจะล่าช้าเนื่องจากสถานการณ์ ปัญหาและอุปสรรคของพวกเขาสามารถเกิดขึ้นในทุกประเทศ แต่ในปัญหาและอุปสรรคที่เกิดขึ้นประเทศไทยคือการเข้าถึงการศึกษา รวมถึงการคุกคามของการจับกุมและคุมขัง วัตถุประสงค์ของการศึกษาครั้งนี้คือ การกำหนดปัจจัยสำคัญที่จำกัดการเข้าถึงการศึกษาสำหรับเด็กลี้ภัยจากเมืองและผู้ลี้ภัยในกรุงเทพฯ ผลการวิจัยหลักของการศึกษานี้คือ (i) ส่วนใหญ่ของผู้ลี้ภัยวัยเรียนและผู้ขอลี้ภัยจะมีการเข้าถึงการศึกษา แต่มากกว่าครึ่งหนึ่งได้รับการศึกษาต่ำกว่ามาตรฐานระดับชาติ สิ่งนี้สามารถได้พิจารณาได้ว่าเป็นการศึกษาที่ไม่เป็นทางการ ซึ่งไม่สามารถตอบสนองความต้องการของศึกษาขั้นพื้นฐานได้ (ii) การคุกคามของการจับกุมและคุมขังที่เกิดจากสถานะที่ผิดกฎหมายไม่รบกวนการเข้าถึงการศึกษาในเรื่องของความสม่ำเสมอ แต่จำกัดการเข้าถึงการศึกษาในระยะยาว (iii) กลยุทธ์ปัจจุบันที่ให้ลงทะเบียนผู้ลี้ภัยในเมืองและเด็กลี้ภัยในโรงเรียนของรัฐ ดูเหมือนจะเป็นตัวเลือกที่ดีที่สุดสำหรับปัญหาของสถานการณ์ปัจจุบัน ถึงแม้จะมีอุปสรรคทางภาษาซึ่งทำให้เกิดช่องว่างในการศึกษา และผลของช่องว่างนี้จะรบกวนการศึกษาของเด็กเหล่านี้ en
dc.format.extent 1085122 bytes
dc.format.mimetype application/pdf
dc.language.iso en es
dc.publisher Chulalongkorn University en
dc.relation.uri http://doi.org/10.14457/CU.the.2012.758
dc.rights Chulalongkorn University en
dc.subject Refugees -- Thailand -- Bangkok en
dc.subject Political refugees -- Thailand -- Bangkok en
dc.subject Refugee children -- Education en
dc.subject ผู้ลี้ภัย -- ไทย -- กรุงเทพฯ en
dc.subject ผู้ลี้ภัยการเมือง -- ไทย -- กรุงเทพฯ en
dc.subject เด็กลี้ภัย -- การศึกษา en
dc.title Access to education for children : a case study of urban refugee and asylum-seekers in Bangkok en
dc.title.alternative การเข้าถึงการศึกษาสำหรับเด็ก : กรณีศึกษาของผู้ลี้ภัยในเมืองและผู้ขอลี้ภัยในกรุงเทพมหานคร en
dc.type Thesis es
dc.degree.name Master of Arts es
dc.degree.level Master's Degree es
dc.degree.discipline International Development Studies es
dc.degree.grantor Chulalongkorn University en
dc.email.advisor Naruemon.T@Chula.ac.th
dc.email.advisor no information provided
dc.identifier.DOI 10.14457/CU.the.2012.758


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record