DSpace Repository

Effects of recharging strategy for zinc-air battery

Show simple item record

dc.contributor.advisor Soorathep Kheawhom en_US
dc.contributor.author Wacharapisuth Thanapong-a-morn en_US
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Engineering en_US
dc.date.accessioned 2016-12-01T08:07:46Z
dc.date.available 2016-12-01T08:07:46Z
dc.date.issued 2015 en_US
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/50452
dc.description Thesis (M.Eng.)--Chulalongkorn University, 2015 en_US
dc.description.abstract This research presents recharging strategies for zinc-air battery to study its recharging performance including recharging time, efficiency and cycling stability resulted from oxygen evolution reaction and water electrolysis reaction which is side reaction. The effects of recharging current density on these reactions are studied. In addition, various recharging strategies are also investigated to improve recharging performances of the battery. The results are obtained through simulation in Matlab. It was found that recharging with high current density resulted in incomplete of recharging process due to oxygen bubbles growth from high rate of oxygen evolution. This problem can be overcome by two-stage and multi-stage recharging strategies which yield 100% state of charge (SOC) of the battery with high efficiency in short time. Furthermore, the cycling stability of the battery is improved by these strategies. As for the effects of side reaction, it affects insignificantly small scale battery. en_US
dc.description.abstractalternative งานวิจัยนี้นำเสนอกลยุทธ์การประจุไฟสำหรับแบตเตอร์รีสังกะสี-อากาศเพื่อที่จะศึกษาสมรรถภาพในการประจุไฟซึ่งรวมถึงเวลาในการประจุไฟ ประสิทธิภาพในการประจุไฟ และความเสถียรในแต่ละวัฏจักรของแบตเตอร์รีโดยพิจารณาผลกระทบที่เกิดจากปฏิกิริยาการเกิดออกซิเจนและปฏิกิริยาการแตกตัวของน้ำด้วยไฟฟ้าข้างเคียงซึ่งเป็นปฏิกิริยาข้างเคียง โดยผลกระทบของปริมาณของความหนาแน่นกระแสที่มีต่อการเกิดออกซิเจนและปฏิกิริยาข้างเคียงจะถูกศึกษา นอกจากนี้กลยุทธ์การประจุไฟแบบต่างๆถูกคิดค้นขึ้นเพื่อปรับปรุงสมรรถภาพในการประจุไฟของแบตเตอร์รี่ ผลการทดลองเป็นผลจากการจำลองโดยใช้โปรแกรมแมทแลป พบว่าการประจุไฟด้วยความหนาแน่ความแสปริมาณสูงเป็นผลให้การประจุไฟล้มเหลวได้เนื่องจากฟองออกซิเจนที่เกิดขึ้นจากอัตราการเกิดออกซิเจนสูง ปัญหานี้ถูกจัดการได้โดยการใช้กลยุทธ์การประจุไฟแบบสองชั้นและหลายชั้นซึ่งเป็นผลให้สามารถประจุไฟได้ 100% ของสถานะของประจุโดยมีประสิทธิภาพมากในเวลาอันสั้นและยังให้ความเสถียรในแต่ละวัฏจักรของแบตเตอร์รีอีกด้วย สำหรับปฏิกิริยาข้างเคียงพบว่าไม่มีผลกระทบโดยเฉพาะต่อแบตเตอร์รีขนาดเล็ก en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Chulalongkorn University en_US
dc.relation.uri http://doi.org/10.14457/CU.the.2015.260
dc.rights Chulalongkorn University en_US
dc.subject Storage batteries
dc.subject Electric industries
dc.subject อุตสาหกรรมแบตเตอรี่
dc.title Effects of recharging strategy for zinc-air battery en_US
dc.title.alternative ผลของกลยุทธ์การประจุไฟสำหรับแบตเตอร์รี่สังกะสีอากาศ en_US
dc.type Thesis en_US
dc.degree.name Master of Engineering en_US
dc.degree.level Master's Degree en_US
dc.degree.discipline Chemical Engineering en_US
dc.degree.grantor Chulalongkorn University en_US
dc.email.advisor Soorathep.K@Chula.ac.th,soorathep@gmail.com en_US
dc.identifier.DOI 10.14457/CU.the.2015.260


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record