dc.contributor.advisor |
Paitoon Kraipornsak |
|
dc.contributor.advisor |
Master’s Degree |
|
dc.contributor.author |
Jinyi Li |
|
dc.contributor.other |
Chulalongkorn University. Faculty of Economics |
|
dc.date.accessioned |
2019-09-14T02:31:50Z |
|
dc.date.available |
2019-09-14T02:31:50Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/63047 |
|
dc.description |
Thesis (M.A.)--Chulalongkorn University, 2018 |
|
dc.description.abstract |
E-commerce is rapidly developing along with the development of information technology in China. This paper is aimed at analyzing the contribution of E-commerce on the trading sector in China and estimating the macroeconomic and sectoral impact of E-commerce respectively by using fixed effect panel data based on the data from seven selected regions in China over the period of 2008-2016. The study found that E-commerce plays a significant and positive role in the economic growth at either macroeconomic level or sectoral level. Every 1 percent increase in E-commerce's sale leads to an increase of 0.54 percent in the output in the trading sector. E-commerce has a great influence on trade sector, and it has become one of the main driving forces for economic development in China. |
|
dc.description.abstractalternative |
อีคอมเมิร์ซหรือพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ในประเทศจีนนั้นได้มีการพัฒนาควบคู่ไปกับเทคโนโลยีสารสนเทศอย่างรวดเร็ว ดังนั้นการศึกษาครั้งนี้จึงนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์การมีส่วนช่วยของอีคอมเมิร์ซในภาคส่วนของการค้าภายในประเทศจีน และประเมินผลกระทบของอีคอมเมิร์ซต่อเศรษฐกิจระดับมหภาครวมไปถึงผลกระทบต่อเศรษฐกิจรายสาขาตามลำดับด้วยข้อมูลแบบ fixed effect panel data จากเจ็ดภูมิภาคที่เลือกในประเทศจีนช่วงระยะเวลาปี 2551-2559 โดยผลการศึกษาพบว่าอีคอมเมิร์ซมีบทบาทสำคัญเชิงบวกต่อเศรษฐกิจอย่างชัดเจน ไม่ว่าจะในระดับเศรษฐกิจมหาภาคหรือระดับภาค ซึ่งในทุก ๆ 1 เปอร์เซ็นต์ที่เพิ่มขึ้นของการขายในอีคอมเมิร์ซจะนำไปสู่การเพิ่มขึ้น 0.54 เปอร์เซ็นต์ในภาคการค้า อีคอมเมิร์ซมีอิทธิพลอย่างมากต่อภาคการค้าและเป็นหนึ่งในแรงขับเคลื่อนหลักสำหรับการพัฒนาเศรษฐกิจในประเทศจีน |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Chulalongkorn University |
|
dc.relation.uri |
http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2018.307 |
|
dc.rights |
Chulalongkorn University |
|
dc.subject.classification |
Economics |
|
dc.title |
Role of E-commerce on Trading Sector in China |
|
dc.title.alternative |
บทบาทของพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ต่อภาคการค้าในประเทศจีน |
|
dc.type |
Thesis |
|
dc.degree.name |
Master of Arts |
|
dc.degree.level |
Master's Degree |
|
dc.degree.discipline |
International Economics and Finance |
|
dc.degree.grantor |
Chulalongkorn University |
|
dc.email.advisor |
Paitoon.K@Chula.ac.th |
|
dc.identifier.DOI |
10.58837/CHULA.THE.2018.307 |
|