DSpace Repository

Marketing Strategy Development for Professional Services Firms: Case Study of Certified Audit Firms in Russia

Show simple item record

dc.contributor.advisor San Sampattavanija
dc.contributor.author Dmitrii Bushkov
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Economics
dc.date.accessioned 2020-04-05T06:52:06Z
dc.date.available 2020-04-05T06:52:06Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64721
dc.description Thesis (M.A.)--Chulalongkorn University, 2019
dc.description.abstract This work is devoted to developing a strategy based on the Blue Ocean Strategy framework for audit firms in Russia. Today, audit firms in Russia are in an awkward position, caused by a fall of revenue in real terms, a high level of competition and a difficult economic situation. Therefore, audit firms are forced to look for new ways to grow their business. The paper analyzes the market for audit services in the period from 2009 to 2018, including structural analysis, revenue analysis, and assessment of the impact of the largest audit firms on the market. The historical background shows the formation of audit services in Russia and in the world. The new strategy is based on the use of emerging technologies in the audit business, such as Robotic Process Automation, Machine Learning, Blockchain, and others. The paper gives examples of the use of new technologies by the Big Four firms. Also, the case of AuditOnline is provided, a company specializing in the provision of audit services remotely. This work aims to develop a new development strategy for audit firms in Russia.
dc.description.abstractalternative งานวิจัยนี้ทำการศึกษากลยุทธ์ขององค์กรผู้ตรวจสอบบัญชีในประเทศรัสเซียผ่านแนวคิด Blue Ocean Strategy ในช่วงปี ค.ศ. 2010-2019 องค์กรผู้ตรวจสอบบัญชีในรัสเซียอยู่ในสถานการณ์ที่ลำบาก และต้องหาวิธีการใหม่เพื่อการขยายธุรกิจเนื่องจากรายได้ที่หดตัว การแข่งขันที่สูงขึ้น และสภาวะเศรษฐกิจที่ไม่ดีนัก งานวิจัยนี้ทำการวิเคราะห์ตลาดขององค์กรผู้ตรวจสอบบัญชีในรัสเซียระหว่างปี ค.ศ. 2009 ถึงปี ค.ศ. 2018 ทั้งในด้านโครงสร้างตลาด รายได้ และอำนาจตลาดขององค์กรขนาดใหญ่ รวมทั้งทำการศึกษาความเป็นมาขององค์กรผู้ตรวจสอบบัญชีในประเทศรัสเซียด้วย งานวิจัยนี้พบว่าสำหรับแนวทางในการพัฒนากลยุทธ์ผ่านนวัตกรรมสำหรับองค์กรผู้ตรวจสอบบัญชีในประเทศรัสเซียนั้น กลยุทธ์ที่เป็นไปได้สำหรับผู้ตรวจบัญชีในรัสเซียคือการใช้เทคโนโลยีที่ทันสมัย เช่น การใช้ระบบอัตโนมัติ ระบบหุ่นยนต์ การเรียนรู้โดยคอมพิวเตอร์ และเทคโนโลยีอื่น ๆ เช่น blockchain เป็นต้น
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2019.42
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject Strategic planning
dc.subject Marketing
dc.subject การวางแผนเชิงกลยุทธ์
dc.subject การตลาด
dc.subject.classification Economics
dc.title Marketing Strategy Development for Professional Services Firms: Case Study of Certified Audit Firms in Russia
dc.title.alternative การพัฒนากลยุทธ์ทางการตลาดสำหรับสำนักงานสอบบัญชี กรณีศึกษาในประเทศรัสเซีย
dc.type Thesis
dc.degree.name Master of Arts
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Business and Managerial Economics
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.THE.2019.42


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record