DSpace Repository

Factors affecting the purchase of commercial endowment insurance for the Chinese adults

Show simple item record

dc.contributor.advisor Paitoon Kraipornsak
dc.contributor.author Tiantian Jin
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Economics
dc.date.accessioned 2020-04-05T06:52:06Z
dc.date.available 2020-04-05T06:52:06Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64722
dc.description Thesis (M.Sc.)--Chulalongkorn University, 2019
dc.description.abstract The study aimed to explore factors affecting the purchase of commercial endowment insurance for the Chinese adults. It used secondary data from “China Health and Retirement Longitudinal Study”, this data was based on family and individual who are 45 and over years old with a total of 17,000 individuals in 2015. In this study the percent of people with commercial endowment insurance is 0.93%, while the percent of people without is 99.07% so it used the Binary logistic model. Factors are studied from individual characteristic consists of age, gender, education, health status and income, and family characteristic composes of number children of family and marital status, and external characteristic was made up of living place for Chinese adults. The study summarized statistics of individual characteristic, family characteristic and external characteristic, summarized the mean and standard error of age and income, as well as the cross-tabulation of gender, health status, education level, number children of family, marital status and live place for full sample and with and without commercial endowment insurance. In the logistic regression model, the results showed that age influenced at level of 10% significance, and income influenced at level of 1% significance.
dc.description.abstractalternative การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจปัจจัยที่มีผลต่อการซื้อประกันชีวิตเพื่อการค้าเชิงพาณิชย์สำหรับผู้ใหญ่ชาวจีนใช้ข้อมูลทุติยภูมิจาก“การศึกษาระยะยาวเพื่อสุขภาพจีนและการเกษียณอายุ”ข้อมูลนี้อ้างอิงจากครอบครัวและบุคคลที่มีอายุ45ปีขึ้นไปมีจำนวน17,000คนในปี2558ในการศึกษานี้ร้อยละของผู้ที่มีประกันการค้าเชิงพาณิชย์คือ0.93%ในขณะที่ร้อยละของผู้ที่ไม่มี99.07%จึงใช้รูปแบบโลจิสติกไบนารีปัจจัยที่มีการศึกษาจากลักษณะส่วนบุคคลประกอบด้วยอายุเพศการศึกษาสถานะสุขภาพและรายได้และลักษณะครอบครัวประกอบด้วยจำนวนบุตรของครอบครัวและสถานภาพสมรสและลักษณะภายนอกประกอบด้วยสถานที่อยู่อาศัยสำหรับผู้ใหญ่ชาวจีน การศึกษาสรุปสถิติของลักษณะส่วนบุคคลลักษณะครอบครัวและลักษณะภายนอกสรุปค่าเฉลี่ยและข้อผิดพลาดมาตรฐานของอายุและรายได้รวมทั้งการข้ามตารางเพศสถานะสุขภาพระดับการศึกษาจำนวนบุตรของครอบครัวสถานภาพสมรสและการใช้ชีวิตสถานที่สำหรับตัวอย่างเต็มรูปแบบและมีและไม่มีประกันการบริจาคในเชิงพาณิชย์ในโมเดลการถดถอยโลจิสติกพบว่าอายุมีอิทธิพลอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 10% และระดับรายได้มีอิทธิพลอย่างมีนัยสำคัญที่ 1%
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2019.283
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject Life insurance -- China
dc.subject ประกันชีวิต -- จีน
dc.subject.classification Economics
dc.title Factors affecting the purchase of commercial endowment insurance for the Chinese adults
dc.title.alternative ปัจจัยที่มีผลต่อการซื้อประกันชีวิตภาคการพาณิชย์(สมัครใจ)สำหรับผู้ใหญ่ชาวจีน
dc.type Thesis
dc.degree.name Master of Science
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Health Economics and Health Care Management
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.email.advisor Paitoon.K@Chula.ac.th
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.THE.2019.283


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record