DSpace Repository

Loyalty of Taylor Swift's fans and their uses of social media during crisis regarding music ownership controversy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Teerada Chongkolrattanaporn
dc.contributor.author Nidawan Asavataweechok
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Communication Arts
dc.date.accessioned 2020-04-05T07:04:02Z
dc.date.available 2020-04-05T07:04:02Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64736
dc.description Thesis (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2019
dc.description.abstract The objectives of this research were to study fans loyalty, fans’ perception on crisis management of Taylor Swift, and their uses of social media and to explore the relationship among these three variables. Two hundred and twenty-three respondents who are Taylor Swift’s fans, aged between 18 and 35 years old were asked to complete an online questionnaire survey. The results depicted that the respondents had a positive opinion about fans loyalty (M = 4.39). Moreover, the respondents had a positive perception on crisis management of Taylor Swift (M = 4.53) and use social media in a positive way (M = 4.28). In regard to the relationship among the variables, the research results demonstrated that the use of social media is positively related with fans loyalty (r = 0.795) and fans’ perception on crisis management of Taylor Swift (r = 0.557).
dc.description.abstractalternative การวิจัยในครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาความภักดีและการใช้สื่อสังคมออนไลน์ของแฟนเพลงเทย์เลอร์ สวิฟต์ ช่วงวิกฤติข้อโต้แย้งลิขสิทธิ์เพลง รวมไปถึงการศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างทั้งสามตัวแปรดังกล่าว โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลด้วยวิธีการวิจัยเชิงสำรวจแบบออนไลน์จากกลุ่มตัวอย่างที่เป็นแฟนเพลงเทย์เลอร์ สวิฟต์ ซึ่งมีอายุระหว่าง 18-35 ปี จำนวน 223 คน จากผลการศึกษาแสดงให้เห็นว่า กลุ่มตัวอย่างมีความภักดีในเชิงบวกต่อเทย์เลอร์ สวิฟต์  (M = 4.39) นอกจากนี้ผู้ตอบแบบสอบถามยังมีการรับรู้เชิงบวกต่อการจัดการภาวะวิกฤติของเทย์เลอร์ สวิฟต์ (M = 4.53) และมีการใช้สื่อสังคมออนไลน์ในเชิงบวก (M = 4.28). ในส่วนของความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรทั้งสามดังกล่าว จากผลวิจัยแสดงให้เห็นว่า การใช้สื่อสังคมออนไลน์มีความสัมพันธ์เชิงบวกกับความภักดีของแฟนเพลงเทย์เลอร์ สวิฟต์ (r = 0.795) และยังมีความสัมพันธ์เชิงบวกกับการรับรู้ต่อการจัดการภาวะวิกฤติของเทย์เลอร์ สวิฟต์ (r = 0.557) อีกด้วย
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2019.514
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject.classification Business
dc.title Loyalty of Taylor Swift's fans and their uses of social media during crisis regarding music ownership controversy
dc.title.alternative ความภักดีและการใช้สื่อสังคมออนไลน์ของแฟนเพลงเทย์เลอร์ สวิฟต์ ช่วงวิกฤติข้อโต้แย้งลิขสิทธิ์เพลง
dc.type Thesis
dc.degree.name Master of Arts (Communication Arts)
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Strategic Communication Management
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.email.advisor Teerada.C@Chula.ac.th
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.THE.2019.514


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record