DSpace Repository

A study of online self-regulation on English proficiency among Chinese EFL undergraduate students

Show simple item record

dc.contributor.advisor Apasara Chinwonno
dc.contributor.author Yong Yang
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Graduate School
dc.date.accessioned 2020-04-05T07:41:35Z
dc.date.available 2020-04-05T07:41:35Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64918
dc.description Independent Study (M.A.)--Chulalongkorn University, 2019
dc.description.abstract This study aimed to 1) explore the online self-regulation used by Chinese EFL students, and 2) investigate the correlation between students’ online self-regulation and their English proficiency. Participants included 101 Chinese undergraduate students enrolled in an English test prep online course at a university in southwestern China. The research instruments consisted of the Online Self-regulated Learning Questionnaire (OSLQ) and National College English Test Band 4 (CET-4). The data were analyzed through descriptive statistics and Pearson correlation coefficient. The results revealed that 1) the participants had a moderate level of using online self-regulatory skills with the highest level for 'Environment Structuring' whilst the lowest level for 'Self-evaluation' and 2) there was a significant positive relationship between online self-regulation and English proficiency with the highest on 'Time Management' and 'Environment Structuring' respectively. EFL students’ online self-regulation and pedagogical implications were presented and discussed.
dc.description.abstractalternative การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อที่จะ 1) สำรวจการกำกับดูแลตนเองออนไลน์ที่ถูกใช้โดยนักศึกษาชาวจีนระดับปริญญาตรีซึ่งเรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างชาติ และ 2) สำรวจความสัมพันธ์ระหว่างการกำกับดูแลตนเองออนไลน์ของนักศึกษาและความสามารถทางภาษาอังกฤษของพวกเขา กลุ่มตัวอย่างในงานวิจัยนี้ประกอบด้วยนักศึกษาชาวจีนระดับปริญญาตรีจำนวน 101 คน ที่ลงทะเบียนเรียนหลักสูตรเตรียมสอบภาษาอังกฤษออนไลน์ ณ มหาวิทยาลัยแห่งหนึ่งทางตะวันตกเฉียงใต้ของประเทศจีน เครื่องมือที่ใช้ในงานวิจัยนี้ประกอบด้วยแบบสอบถามการเรียนรู้กำกับตนเองออนไลน์ (the Online Self-regulated Learning Questionnaire (OSLQ) และแบบทดสอบภาษาอังกฤษมหาวิทยาลัยแห่งชาติ ระดับ 4 (National College English Test Band 4 or CET-4) ข้อมูลถูกวิเคราะห์ด้วยการใช้สถิติเชิงพรรณนาและสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน (Pearson correlation Coefficient) ผลจากการวิจัยเปิดเผยว่า 1) กลุ่มตัวอย่างใช้ทักษะการกำกับตนเองออนไลน์ในระดับปานกลาง โดยใช้ระดับสูงสุดใช้ในส่วนของการจัดหาสถานที่เหมาะสมในการเรียนรู้ (Environment Structuring) และระดับต่ำที่สุดที่พบคือ การประเมินตนเอง(Self evaluation) และ 2) ผลจากการวิจัยยังได้แสดงให้เห็นถึงความสัมพันธ์เชิงบวกอย่างมีนัยยะสำคัญระหว่างการกำกับดูแลตนเองออนไลน์และความสามารถภาษาอังกฤษ โดยที่พบความสัมพันธ์สูงที่สุดในส่วนของการจัดการเวลา (Time Management) และการจัดหาสถานที่เหมาะสมในการเรียนรู้ (Environmental Structuring) ตามลำดับ ส่วนการกำกับดูแลตนเองออนไลน์ของนักศึกษาที่เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างชาติและการประยุกต์ใช้แนวคิดในการสอนได้ถูกนำเสนอและอภิปรายไว้ในงานวิจัยนี้เช่นกัน
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2019.29
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject.classification Arts and Humanities
dc.title A study of online self-regulation on English proficiency among Chinese EFL undergraduate students
dc.title.alternative การศึกษาการกำกับตนเองทางการเรียนรู้ออนไลน์ต่อความสามารถด้านภาษาอังกฤษของนักศึกษาจีนระดับปริญญาตรีที่เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ
dc.type Independent Study
dc.degree.name Master of Arts
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline English as an International Language
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.email.advisor Apasara.C@Chula.ac.th
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.IS.2019.29


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Grad - Independent Studies [269]
    สารนิพนธ์ บัณฑิตวิทยาลัย ตั้งแต่ปีการศึกษา 2562 เป็นต้นไป

Show simple item record