dc.contributor.advisor |
Apasara Chinwonno |
|
dc.contributor.author |
Yong Yang |
|
dc.contributor.other |
Chulalongkorn University. Graduate School |
|
dc.date.accessioned |
2020-04-05T07:41:35Z |
|
dc.date.available |
2020-04-05T07:41:35Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64918 |
|
dc.description |
Independent Study (M.A.)--Chulalongkorn University, 2019 |
|
dc.description.abstract |
This study aimed to 1) explore the online self-regulation used by Chinese EFL students, and 2) investigate the correlation between students’ online self-regulation and their English proficiency. Participants included 101 Chinese undergraduate students enrolled in an English test prep online course at a university in southwestern China. The research instruments consisted of the Online Self-regulated Learning Questionnaire (OSLQ) and National College English Test Band 4 (CET-4). The data were analyzed through descriptive statistics and Pearson correlation coefficient. The results revealed that 1) the participants had a moderate level of using online self-regulatory skills with the highest level for 'Environment Structuring' whilst the lowest level for 'Self-evaluation' and 2) there was a significant positive relationship between online self-regulation and English proficiency with the highest on 'Time Management' and 'Environment Structuring' respectively. EFL students’ online self-regulation and pedagogical implications were presented and discussed. |
|
dc.description.abstractalternative |
การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อที่จะ 1) สำรวจการกำกับดูแลตนเองออนไลน์ที่ถูกใช้โดยนักศึกษาชาวจีนระดับปริญญาตรีซึ่งเรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างชาติ และ 2) สำรวจความสัมพันธ์ระหว่างการกำกับดูแลตนเองออนไลน์ของนักศึกษาและความสามารถทางภาษาอังกฤษของพวกเขา กลุ่มตัวอย่างในงานวิจัยนี้ประกอบด้วยนักศึกษาชาวจีนระดับปริญญาตรีจำนวน 101 คน ที่ลงทะเบียนเรียนหลักสูตรเตรียมสอบภาษาอังกฤษออนไลน์ ณ มหาวิทยาลัยแห่งหนึ่งทางตะวันตกเฉียงใต้ของประเทศจีน เครื่องมือที่ใช้ในงานวิจัยนี้ประกอบด้วยแบบสอบถามการเรียนรู้กำกับตนเองออนไลน์ (the Online Self-regulated Learning Questionnaire (OSLQ) และแบบทดสอบภาษาอังกฤษมหาวิทยาลัยแห่งชาติ ระดับ 4 (National College English Test Band 4 or CET-4) ข้อมูลถูกวิเคราะห์ด้วยการใช้สถิติเชิงพรรณนาและสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน (Pearson correlation Coefficient) ผลจากการวิจัยเปิดเผยว่า 1) กลุ่มตัวอย่างใช้ทักษะการกำกับตนเองออนไลน์ในระดับปานกลาง โดยใช้ระดับสูงสุดใช้ในส่วนของการจัดหาสถานที่เหมาะสมในการเรียนรู้ (Environment Structuring) และระดับต่ำที่สุดที่พบคือ การประเมินตนเอง(Self evaluation) และ 2) ผลจากการวิจัยยังได้แสดงให้เห็นถึงความสัมพันธ์เชิงบวกอย่างมีนัยยะสำคัญระหว่างการกำกับดูแลตนเองออนไลน์และความสามารถภาษาอังกฤษ โดยที่พบความสัมพันธ์สูงที่สุดในส่วนของการจัดการเวลา (Time Management) และการจัดหาสถานที่เหมาะสมในการเรียนรู้ (Environmental Structuring) ตามลำดับ ส่วนการกำกับดูแลตนเองออนไลน์ของนักศึกษาที่เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างชาติและการประยุกต์ใช้แนวคิดในการสอนได้ถูกนำเสนอและอภิปรายไว้ในงานวิจัยนี้เช่นกัน |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Chulalongkorn University |
|
dc.relation.uri |
http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2019.29 |
|
dc.rights |
Chulalongkorn University |
|
dc.subject.classification |
Arts and Humanities |
|
dc.title |
A study of online self-regulation on English proficiency among Chinese EFL undergraduate students |
|
dc.title.alternative |
การศึกษาการกำกับตนเองทางการเรียนรู้ออนไลน์ต่อความสามารถด้านภาษาอังกฤษของนักศึกษาจีนระดับปริญญาตรีที่เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ |
|
dc.type |
Independent Study |
|
dc.degree.name |
Master of Arts |
|
dc.degree.level |
Master's Degree |
|
dc.degree.discipline |
English as an International Language |
|
dc.degree.grantor |
Chulalongkorn University |
|
dc.email.advisor |
Apasara.C@Chula.ac.th |
|
dc.identifier.DOI |
10.58837/CHULA.IS.2019.29 |
|