dc.contributor.advisor |
Wanida Jinsart |
|
dc.contributor.author |
Walaipan Yeemadarlee |
|
dc.contributor.other |
Chulalongkorn University. Faculty of Science |
|
dc.date.accessioned |
2020-04-22T08:01:10Z |
|
dc.date.available |
2020-04-22T08:01:10Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/65454 |
|
dc.description |
In Partial Fulfillment for the Degree of Bachelor of Science Program in Environmental Science, Faculty of Science Chulalongkorn University Academic Year 2018 |
en_US |
dc.description.abstract |
The impact of traffic flow on PM₂.₅ emissions at two types of different traffic junctions were examined, at Phathum Wan intersection site (13.44’46 "N, 100.31’51" E) and Odeon Circle Yaowarat roundabout, site (13.44’13 "N, 100.30’46" E). Ambient PM₂.₅ concentrations was collected 12 hours/day within working hours day-time. While the traffic flow and number of vehicles were recorded by video camera simultaneously. The relationship between concentration of PM₂.₅ and traffic conditions were compared between these two sites. At Phathum Wan intersection, the linear regression is significantly related between PM₂.₅ and traffic flow and number of vehicles, r = 0.84. However, at the Odeon Circle Yaowarat with high traffic flow, r = 0.48, showed a moderate level in the same direction. The concentration of PM₂.₅ in ambient and the emission of the passenger-car and medium-utility vehicles-car,van (PC-MUV) and three-wheel-auto rickshaw (3WH) are associated with PM₂.₅ levels, at Phathum Wan intersection. |
en_US |
dc.description.abstractalternative |
การศึกษาผลกระทบของการไหลของการจราจรต่อการปลดปล่อย PM₂.₅ ที่แยกการจราจรสองแห่งที่แตกต่างกัน บริเวณแยกปทุมวัน (13.44’46 "N, 100.31’51"E) และบริเวณวงเวียนโอเดียน เยาวราช (13.44’13 "N, 100.30’46" E) โดยความเข้มข้นของ PM₂.₅ ในอากาศถูกเก็บเป็นเวลา 12 ชั่วโมง/วัน ในชั่วโมงทำงานเวลากลางวัน ทราบการไหลของการจราจรและจำนวนยานพาหนะโดยการบันทึกด้วยกล้องวิดีโอ เปรียบเทียบความสัมพันธ์ระหว่างความเข้มข้นของ PM₂.₅ กับสภาพการจราจรระหว่างสองสถานที่นี้ มีความสัมพันธ์เชิงเส้นตรงที่ระดับนัยสำคัญ ระหว่าง PM₂.₅ กับการไหลของการจราจรและจำนวนยายพาหนะ r=0.84 อย่างไรก็ตามที่วงเวียนโอเดียน เยาวราช ที่มีการไหลของการจราจรดี มีค่า r=0.48 มีความสัมพันธ์กันในระดับปานกลางในทิศทางเดียวกัน และความสัมพันธ์ของประมาณ PM₂.₅ กับค่าการปลดปล่อยมลพิษของรถยนต์นั่งส่วนบุคคลและรถสามล้อ มีความสัมพันธ์กับระดับ PM₂.₅ ในอากาศ ที่แยกปทุมวัน |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.publisher |
Chulalongkorn University |
en_US |
dc.rights |
Chulalongkorn University |
en_US |
dc.title |
Impact of traffic conditions on PM 2.5 concentrations at two distinct traffic junctions in Bangkok Thailand |
en_US |
dc.title.alternative |
ผลกระทบของสภาพการจราจร ต่อความเข้มข้น PM 2.5 ที่แยกการจราจรสองแห่งในกรุงเทพประเทศไทย |
en_US |
dc.type |
Senior Project |
en_US |
dc.email.advisor |
Wanida.J@Chula.ac.th |
|