DSpace Repository

Motor oil removal from wastewater by continuous froth flotation

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sumaeth Chavadej
dc.contributor.advisor Scamehorn, John F.
dc.contributor.advisor Pramoch Rangsunvigit
dc.contributor.author Weerawat Kongkowit
dc.contributor.other Chulalongkorn University. The Petroleum and Petrochemical College
dc.date.accessioned 2021-08-26T11:00:34Z
dc.date.available 2021-08-26T11:00:34Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/75227
dc.description Thesis (M.Sc.)--Chulalongkorn University, 2007 en_US
dc.description.abstract Froth flotation is a surfactant-based separation process which is suitable for treating a dilute oily wastewater. The objective of this study was to investigate the effects of certain opreational parameters on the separation performance of continuous froth flotation to remove motor oil water. A branched alcohol propoxylate sulphate, sodium salt (Alfoterra 145-5PO), was used in both the phase behavior and froth flotation studies. The effects of surfactant concentration and NaCl concentration, where the minimum surfactant concentration can form the middle phase in microemulsion systems, or critical microemulsion concentration, were studied. From the microemulsion diagram, the critical microemusion concentration (CuC) was found to be 0.5 wt.% Alfoterra. After that, the continuous froth flotation experiments were performed to investigate the efficiency of motor oil removal from water using Alfoterra 145-5PO. The effects of surfactant concentration, hydraulic retention time and air bubble size distribution on foam characteisticand froth flotation performance were also investigated. The results showed that the system with 0.5 wt.% Alfoterra, 5 wt.% NaCl, and 30 min HRT gave the maximum oil removal (61.5%) en_US
dc.description.abstractalternative กระบวนการทำให้ลอย (froth flotation) เป็นหนึ่งในกระบวนการแยกสารโดยสารลดแรงตึงผิวซึ่งเหมาะสำหรับบำบัดน้ำเสียที่มีการปนเปื้อนของน้ำมันที่เจือจาง งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาตัวแปรที่มีผลต่อประสิทธิภาพของการกำจัดน้ำมันเครื่องออกจากน้ำโดยวิะีกระบวนการทำให้ลอยแบบต่อเนื่อง สารลดแรงตึงผิวแบบ บรานช์ อัลกฮอล์ โพรพรอกซีเลต ซัลเฟต โซเดียม ซอลท์ (Alfoterra 145-5PO) ถูกนำมาใช้ในการศึกษาทดลองการเกิดไมโครอิมัลชั่นและกระบวนการทำให้ลอย ปัจจัยของความเข้มข้นสารดลแรงตึงผิว และความข้นของเกลือได้ถูกนำมาศึกษาเพื่อหาความเข้มข้นสารลดแรงตึงผิวน้อยที่สุดซึ่งสามารถเกิดไมโครอิมัลชั่นจากแผนภาพของไมโครอิมัลชั่น ความเข้มข้นสารลดแรงตึงผิวน้อยที่สุดถูกพบที่ความเข้มข้นของบรานช์ อัลกฮอล์ โพรพรอกซีเลต ซัลเฟต โซเดียม ซอลท์ 0.5 เปอร์เซ็นต์ ในกระบวนการทำให้ลอยได้ทำการศึกษาปัจจัยของความเข้มข้นสารลดแรงตึงผิว เวลาเก็บกัก และการกระจายตัวของขนาดฟองอากาศต่อความเสถียรของฟอง และประสิทธิภาพของการกำจัดน้ำมัน จากผลการทดลองพบว่า ระบบที่ความเข้มข้นของ บรานช์ อัลกฮอล์ โพรพรอกซีเลต ซัลเฟต โซเดียม ซอลท์ 0.5 เปอร์เซ็นต์, ความเข้มข้นของเกลือ 5 เปอร์เซ็นต์ และเวลากักเก็บ 30 นาที ให้ประสิทธิภาพการกำจัดน้ำมันที่สูงที่สุดเท่ากับ 61.5 เปอร์เซ็นต์ en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Chulalongkorn University en_US
dc.rights Chulalongkorn University en_US
dc.title Motor oil removal from wastewater by continuous froth flotation en_US
dc.title.alternative กระบวนการแยกน้ำมันเครื่องออกจากน้ำเสียโดยระบบทำให้ลอยแบบต่อเนื่อง en_US
dc.type Thesis en_US
dc.degree.name Master of Science en_US
dc.degree.level Master's Degree en_US
dc.degree.discipline Petrochemical Technology en_US
dc.degree.grantor Chulalongkorn University en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record