DSpace Repository

Thai tourists’ attitude towards Germany’s COVID-19 crisis management and their intention to travel to Germany

Show simple item record

dc.contributor.advisor Teerada Chongkolrattanaporn
dc.contributor.author Jasmin Phitcha Joas
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Communication Arts
dc.date.accessioned 2021-09-21T06:12:27Z
dc.date.available 2021-09-21T06:12:27Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76122
dc.description Independent Study (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2020
dc.description.abstract The objective of this research was to study whether there is a difference in Thai tourists’ intention to travel to Germany before and after the COVID-19 pandemic. This study also aimed to investigate the relationship between their intention to travel after the pandemic as well as their attitude towards Germany’s crisis management. Two hundred Thai tourists were asked to complete a self-administered questionnaire survey online. The findings of this research reveal a significant statistical difference in travel intention before and after the COVID-19 pandemic. These findings suggested a lower travel intention to Germany after the COVID-19 pandemic, but an overall positive attitude towards Germany’s crisis management. The findings also indicated a positive correlation between Germany’s crisis management and Thai tourists’ intention to travel after the pandemic. In conclusion, despite the positive attitude towards Germany’s crisis management in the first half of 2020, it was found that Thai tourists demonstrate a lower intention to travel to Germany after the COVID-19 pandemic. Even though the crisis was perceived as well-managed, the pandemic and its consequences have a bigger impact on Thai tourists than the crisis management itself.
dc.description.abstractalternative การวิจัยในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความแตกต่างของนักท่องเที่ยวชาวไทยมีความตั้งใจที่จะเดินทางไปประเทศเยอรมนีก่อนและหลังการระบาดของโรคโควิด-19 และเพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างความตั้งใจที่จะเดินทางหลังการระบาดของโรคโควิด-19 กับทัศนคติต่อการจัดการวิกฤตของประเทศเยอรมนี โดยใช้การวิจัยเชิงสำรวจ เก็บข้อมูลจากนักท่องเที่ยวชาวไทยที่มีความสนใจในการเดินทางไปประเทศเยอรมนี จำนวน 200 คน ผลการวิจัยพบว่า ความตั้งใจที่จะเดินทางไปประเทศเยอรมนีก่อนและหลังการระบาดของโรคโควิด-19 ให้ผลที่แตกต่างกันอย่างมีอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ โดยแสดงให้เห็นถึงความตั้งใจในการเดินทางไปประเทศเยอรมนีที่ลดลงหลังจากการแพร่ระบาดของโรคโควิด-19 ถึงแม้จะมีทัศนคติโดยรวมในเชิงบวกต่อการจัดการวิกฤตของประเทศเยอรมนี นอกจากนี้ ยังพบว่ามีความสัมพันธ์ระหว่างทัศนคติต่อการจัดการวิกฤตของประเทศเยอรมนีกับความตั้งใจที่จะเดินทางหลังการระบาดของโรคโควิด-19 โดยเป็นความสัมพันธ์ในเชิงบวก สรุปได้ว่า นักท่องเที่ยวชาวไทยมีทัศนคติในเชิงบวกต่อการจัดการวิกฤตของประเทศเยอรมนีในช่วงแรกของ ปี พ.ศ. 2563 แต่พบว่านักท่องเที่ยวชาวไทยมีความตั้งใจที่จะเดินทางไปประเทศเยอรมนีลดลงหลังการระบาดของโรคโควิด-19  ถึงแม้ว่านักท่องเที่ยวจะมีทัศคติเชิงบวกกับการจัดการวิกฤตของเยอรมนี แต่ค่าเฉลี่ยของความตั้งใจที่จะเดินทางกลับไม่สูงเท่าก่อนเกิดโรคระบาด
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2020.109
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject Tourists -- Attitudes
dc.subject Crisis management -- Germany
dc.subject COVID-19 Pandemic, 2020-
dc.subject นักท่องเที่ยว -- ทัศนคติ
dc.subject การจัดการภาวะวิกฤต -- เยอรมัน
dc.subject การระบาดใหญ่ของโควิด-19, ค.ศ. 2020-
dc.subject.classification Social Sciences
dc.title Thai tourists’ attitude towards Germany’s COVID-19 crisis management and their intention to travel to Germany
dc.title.alternative ทัศนคติของนักท่องเที่ยวชาวไทยต่อการจัดการภาวะวิกฤติโควิด19ของประเทศเยอรมนี และความตั้งใจเดินทางไปประเทศเยอรมนี
dc.type Independent Study
dc.degree.name Master of Arts (Communication Arts)
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Strategic Communication Management
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.subject.keyword ทัศนคติของผู้บริโภค
dc.subject.keyword ความตั้งใจในการเดินทาง
dc.subject.keyword การจัดการวิกฤต
dc.subject.keyword เยอรมนี
dc.subject.keyword นักท่องเที่ยวชาวไทย
dc.subject.keyword Consumer Attitude
dc.subject.keyword Travel Intention
dc.subject.keyword Crisis Management
dc.subject.keyword Germany
dc.subject.keyword Thai Tourists
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.IS.2020.109


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Comm - Independent Studies [117]
    สารนิพนธ์ คณะนิเทศศาสตร์ ตั้งแต่ปีการศึกษา 2562 เป็นต้นไป

Show simple item record