DSpace Repository

The influence of Samsung smartphone social media advertising on Thai consumers’ attitude and purchase intention

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pavel Slutsky
dc.contributor.author Seint Sandi Tun
dc.contributor.other Chulalongkorn university. Faculty of Communication Arts
dc.date.accessioned 2022-07-09T06:36:06Z
dc.date.available 2022-07-09T06:36:06Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/79205
dc.description Independent Study (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2021
dc.description.abstract This study aims to investigate Thai consumers' attitude towards Samsung smartphone social media advertising and their purchase intention toward both the advertised product and brand "Samsung”. Furthermore, it explores the relationship between consumers’ attitude and their purchase intention, as well as the influence of social media advertising by comparing gender and different types of brand users. The quantitative research was conducted through online survey collecting data from 300 respondents whose age range is between 18-40 years. The results revealed that Thai consumers have positive attitude towards Samsung smartphone social media advertising and moderate purchase intention. As a result, from Pearson’s correlation test, there is a strong positive relationship between consumers’ attitude and purchase intention. Independent t tests of the study indicated that there is no significant difference between gender while Samsung social media advertising influences more on current Samsung smartphone users’ attitudes and purchase intention than other brands’ users.
dc.description.abstractalternative การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อตรวจสอบทัศนคติของผู้บริโภคชาวไทยที่มีต่อโฆษณาบนโซเชียลมีเดียของสมาร์ทโฟนซัมซุง (Samsung) และความตั้งใจในการซื้อต่อแบรนด์และสินค้าของซัมซุงที่ถูกโฆษณา อีกทั้งยังได้สำรวจความสัมพันธ์ระหว่างทัศนคติและความตั้งใจในการซื้อของผู้บริโภคตลอดจนอิทธิพลของการโฆษณาบนโซเชียลมีเดียโดยการเปรียบเทียบเพศกับผู้ใช้แบรนด์อื่นๆการวิจัยเชิงปริมาณดำเนินการผ่านการสำรวจออนไลน์ โดยรวบรวมข้อมูลจากผู้ตอบแบบสอบถาม 300 คนที่มีอายุระหว่าง 18-40 ปี ผลสำรวจเผยว่าผู้บริโภคชาวไทยมีทัศนคติที่ดีต่อโฆษณาบนโซเชียลมีเดียของสมาร์ทโฟนซัมซุงและมีความตั้งใจในการซื้อในระดับปานกลาง และจากการทดสอบสหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน (Pearson Correlation)เผยว่าความสัมพันธ์ระหว่างทัศนคติและความตั้งใจในการซื้อของผู้บริโภคนั้นเป็นเชิงบวกสูง  ส่วนการทดสอบ T-test Independent ของการศึกษานี้ระบุว่าความแตกต่างระหว่างเพศนั้นไม่มีผลขนาดนั้นในขณะเดียวกัน โฆษณาบนโซเชียลมีเดียของซัมซุงนั้นมีอิทธิพลต่อทัศนคติและความตั้งใจในการซื้อของผู้ใช้สมาร์ทโฟนซัมซุงในปัจจุบันมากกว่าผู้ใช้แบรนด์อื่น
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2021.127
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject Consumers -- Attitudes
dc.subject Willingness to pay
dc.subject Internet marketing
dc.subject Smartphones -- Marketing
dc.subject ผู้บริโภค -- ทัศนคติ
dc.subject ความเต็มใจจ่าย
dc.subject การตลาดอินเทอร์เน็ต
dc.subject สมาร์ทโฟน -- การตลาด
dc.title The influence of Samsung smartphone social media advertising on Thai consumers’ attitude and purchase intention
dc.title.alternative อิทธิพลของการทำการตลาดบนแพลตฟอร์มโซเชียลมีเดียในซัมซุงสมาร์ทโฟนต่อทัศนคติและความตั้งใจซื้อของผู้บริโภคชาวไทย
dc.type Independent Study
dc.degree.name Master of Arts (Communication Arts)
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Strategic Communication Management
dc.degree.grantor Chulalongkorn university
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.IS.2021.127


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Comm - Independent Studies [117]
    สารนิพนธ์ คณะนิเทศศาสตร์ ตั้งแต่ปีการศึกษา 2562 เป็นต้นไป

Show simple item record