DSpace Repository

A study of Chinese young learners' beliefs in eil project-based language learning in rural schools

Show simple item record

dc.contributor.advisor Apasara Chinwonno
dc.contributor.author Xiaoli Zheng
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Graduate School
dc.date.accessioned 2022-11-02T09:39:21Z
dc.date.available 2022-11-02T09:39:21Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/80772
dc.description Thesis (M.A.)--Chulalongkorn University, 2021
dc.description.abstract This study explored  learners' beliefs about English as an international language through project-based language learning in a Chinese rural school. Three English teachers and 102 Grade 6 Chinese EFL learners participated over two separate phases. Phase I explored how teachers implemented the project-based language learning via classroom observation and semi-structured interviews. The findings from this phase were used to construct the six aspects of the EIL project-based language learning questionnaire in Phase 2. The questionnaire was developed to explore learners beliefs about EIL and project-based language learning in a Chinese rural school. The questionnaire revealed that the learners strongly believed in learning English as an international language through project-based language learning. Five aspects received similar positive responses, namely, collaboration, authenticity, intellectual challenge and accomplishment, and project management and reflection. However, only the aspect of public product received a more negative response.
dc.description.abstractalternative การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเชื่อของผู้เรียนจีนวัยเด็กเกี่ยวกับภาษาอังกฤษเป็นภาษาสากลผ่านการเรียนรู้ภาษาแบบโครงงานในโรงเรียนชนบทของจีน การวิจัยนี้แบ่งเป็น 2 ระยะดังนี้ ระยะที่ 1 ศึกษาการเรียนภาษาแบบโครงงานผ่านการสังเกตการสอนในห้องเรียนและการสัมภาษณ์ครูสอนภาษาอังกฤษจำนวน 3 คน   ผลการวิจัยนำไปสร้างแบบสอบถามภาษาอังกฤษเป็นภาษาสากลผ่านการเรียนรู้ภาษาแบบโครงงานในโรงเรียนชนบทของจีน   ระยะที่ 2 ศึกษาความเชื่อของผู้เรียนจีนเกรด 6 จำนวน 102 คน   ผลการวิจัยสรุปว่า ผู้เรียนมีความเชื่ออย่างยิ่งในการเรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาสากลผ่านการเรียนรู้ภาษาตามโครงงาน 5 ด้านดังนี้ (1) การทํางานร่วมกัน (2) ความเหมือนจริง (3) ความท้าทายโดยใช้ความคิด (4) ความสําเร็จและการจัดการโครงการ และ (5) การสะท้อนกลับ อย่างไรก็ตาม ด้านที่ (6) การเผยแพร่สู่สาธารณชนมีความเชื่อในเชิงลบ
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2021.151
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject.classification Arts and Humanities
dc.title A study of Chinese young learners' beliefs in eil project-based language learning in rural schools
dc.title.alternative การเรียนรู้แบบโครงงานโดยใช้ภาษาอังกฤษเป็นภาษานานาชาติ: ความเชื่อของผู้เรียนจีนวัยเด็ก
dc.type Thesis
dc.degree.name Master of Arts
dc.degree.level Master’s Degree
dc.degree.discipline English as an International Language
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.THE.2021.151


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record