DSpace Repository

เทคโนโลยีการศึกษา : ความหมายที่หลายคนสับสน

Show simple item record

dc.contributor.author เชาวเลิศ เลิศชโลฬาร
dc.contributor.other จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะครุศาสตร์
dc.date.accessioned 2008-09-24T09:12:29Z
dc.date.available 2008-09-24T09:12:29Z
dc.date.issued 2533
dc.identifier.citation วารสารวิทยบริการ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. 12,2(พ.ย. 2533),56-62 en
dc.identifier.issn 0125-2852
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/8142
dc.description.abstractalternative The article provides the background of educational technology and its various definitions. Then, instructional technology is discussed in detail as a set of educational technology. However, the emphasis is on the term “technology” which refers to many things. In summary, educational technology is an instructional system development in which learning development and evaluation process in defined and learning recourses and teaching modes are considered. In order to understand what is in the field of educational technology, we can also consider the divisions of Association for Educational Communication and Technology (AECT) and the various positions held by personnel in educational technology field. en
dc.format.extent 1850083 bytes
dc.format.mimetype application/pdf
dc.language.iso th es
dc.publisher จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย en
dc.rights จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย en
dc.subject เทคโนโลยีทางการศึกษา
dc.title เทคโนโลยีการศึกษา : ความหมายที่หลายคนสับสน en
dc.title.alternative Educational technology : The definition that confused some people en
dc.type Article es
dc.email.author Chawalert.L@chula.ac.th


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record