dc.contributor.author |
ประภาวดี สืบสนธิ์ |
|
dc.contributor.other |
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะอักษรศาสตร์ |
|
dc.date.accessioned |
2008-10-03T04:49:24Z |
|
dc.date.available |
2008-10-03T04:49:24Z |
|
dc.date.issued |
2530 |
|
dc.identifier.citation |
วารสารวิทยบริการ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. 9,1(ก.ค. 2530),30-39 |
en |
dc.identifier.issn |
0125-2852 |
|
dc.identifier.uri |
http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/8212 |
|
dc.description.abstractalternative |
The “market segmentation” or “users” group segmentation” becomes an indispensable part of the library and information system since the application of market research technique will help the librarians perceive the avenue for planning as well as enhancing their services and operation. Through the market segmentation method, the library users’ group will be segmented into several smaller groups so that needs can be implemented to each specific group. The basic concepts of marketing and of marketing group are being touched upon in this article. In order to fully understand the market segmentation, the methods are steps for along with the variables of marketing differented are also examined. Finally, the article considers the salient point which the libraries can rely on as a foundation for their information production and services. |
en |
dc.format.extent |
1719986 bytes |
|
dc.format.mimetype |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
th |
es |
dc.publisher |
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
en |
dc.rights |
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
en |
dc.subject |
ห้องสมุด -- การประชาสัมพันธ์ |
|
dc.subject |
ห้องสมุด -- การบริหาร |
|
dc.subject |
ผู้ใช้ห้องสมุด |
|
dc.title |
การแบ่งกลุ่มผู้ใช้และประสิทธิภาพการให้บริการ |
en |
dc.title.alternative |
Market segmentation and the efficiency of services |
en |
dc.type |
Article |
es |
dc.email.author |
prapava@sut.ac.th |
|