DSpace Repository

การแบ่งกลุ่มผู้ใช้และประสิทธิภาพการให้บริการ

Show simple item record

dc.contributor.author ประภาวดี สืบสนธิ์
dc.contributor.other จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะอักษรศาสตร์
dc.date.accessioned 2008-10-03T04:49:24Z
dc.date.available 2008-10-03T04:49:24Z
dc.date.issued 2530
dc.identifier.citation วารสารวิทยบริการ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. 9,1(ก.ค. 2530),30-39 en
dc.identifier.issn 0125-2852
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/8212
dc.description.abstractalternative The “market segmentation” or “users” group segmentation” becomes an indispensable part of the library and information system since the application of market research technique will help the librarians perceive the avenue for planning as well as enhancing their services and operation. Through the market segmentation method, the library users’ group will be segmented into several smaller groups so that needs can be implemented to each specific group. The basic concepts of marketing and of marketing group are being touched upon in this article. In order to fully understand the market segmentation, the methods are steps for along with the variables of marketing differented are also examined. Finally, the article considers the salient point which the libraries can rely on as a foundation for their information production and services. en
dc.format.extent 1719986 bytes
dc.format.mimetype application/pdf
dc.language.iso th es
dc.publisher จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย en
dc.rights จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย en
dc.subject ห้องสมุด -- การประชาสัมพันธ์
dc.subject ห้องสมุด -- การบริหาร
dc.subject ผู้ใช้ห้องสมุด
dc.title การแบ่งกลุ่มผู้ใช้และประสิทธิภาพการให้บริการ en
dc.title.alternative Market segmentation and the efficiency of services en
dc.type Article es
dc.email.author prapava@sut.ac.th


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record