DSpace Repository

The effects of peer feedback and self-regulated learning on Thai EFL university students’ essay writing ability and self-regulation

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chatraporn Piamsai
dc.contributor.author Jantra Prompan
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Graduate School
dc.date.accessioned 2023-08-04T07:48:35Z
dc.date.available 2023-08-04T07:48:35Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/83206
dc.description Thesis (Ph.D.)--Chulalongkorn University, 2022
dc.description.abstract The primary objective of this mixed-method study was to explore the effectiveness of integrating peer feedback and self-regulated learning (SRL) in improving students’ essay writing ability and self-regulation. The study also investigated the relationship between students’ essay writing ability and their self-regulation, as well as explored students’ attitudes towards the intervention. During the 12-week online instruction necessitated by the pandemic crisis, a group of thirty-five 3rd year students majoring in Business English at Nakhon Pathom Rajabhat University were instructed in essay writing using peer feedback activities and SRL techniques. Data collection involved an essay writing test, a self-regulation questionnaire, semi-structured interviews, and an attitudes questionnaire. Descriptive statistics, inferential statistics, and content analysis were employed to analyze the data. The findings of the study indicated a significant improvement in students’ essay writing ability and self-regulation after the implementation of the intervention. However, no significant relationship was observed between students’ essay writing ability and their self-regulation. Additionally, students exhibited positive attitudes towards the intervention. These findings underscore the feasibility and importance of incorporating interdisciplinary dimensions of education, including instruction, assessment, and social-cognitive theory, to enhance students’ academic performance and lifelong learning strategies. Furthermore, the study suggests that peer feedback and SRL strategies can be effectively delivered and taught through online platforms, which aligns with the growing trend of online instruction in the post-pandemic era.
dc.description.abstractalternative งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการสอนโดยใช้การบูรณาการระหว่างการประเมินโดยเพื่อนและการเรียนรู้ด้วยการกำกับตนเองที่มีต่อความสามารถในการเขียนเรียงความและการกำกับตนเองของนักศึกษา การศึกษายังสำรวจความสัมพันธ์ระหว่างความสามารถในการเขียนเรียงความและการกำกับตนเองของนักศึกษา รวมถึงการสำรวจทัศนคติของนักศึกษาต่อการสอนด้วยรูปแบบดังกล่าว ระหว่างการสอนออนไลน์ในระยะเวลา 12 สัปดาห์ที่เกิดจากวิกฤตโรคระบาด กลุ่มของนักศึกษา 35 คนในชั้นปีที่ 3 สาขาวิชาภาษาอังกฤษธุรกิจ ณ มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐม ได้รับการสอนเรื่องการเขียนเรียงความโดยใช้กิจกรรมการประเมินโดยเพื่อนและการเรียนรู้ด้วยการกำกับตนเอง การเก็บรวบรวมข้อมูลประกอบด้วยการทดสอบการเขียนเรียงความ การสอบถามเกี่ยวกับการกำกับตนเอง การสัมภาษณ์แบบกึ่งโครงสร้าง และการสอบถามทัศนคติ ในการวิเคราะห์ข้อมูล ผู้วิจัยใช้สถิติเชิงพรรณา สถิติเชิงอนุมาน และการวิเคราะห์เนื้อหา  ผลการศึกษาพบว่านักศึกษามีพัฒนาการด้านการเขียนเรียงความและการกำกับตนเองเพิ่มมากขึ้นอย่างมีนัยสำคัญหลังจากเรียนโดยใช้การประเมินโดยเพื่อนและการเรียนรู้ด้วยการกำกับตนเอง อย่างไรก็ตาม ไม่พบความสัมพันธ์ที่มีนัยสำคัญระหว่างความสามารถในการเขียนเรียงความและการกำกับตนเองของนักศึกษา นอกจากนี้ นักศึกษาแสดงทัศนคติที่เป็นบวกต่อการเรียนการสอนด้วยรูปแบบดังกล่าว ผลการศึกษานี้ยืนยันถึงความเป็นไปได้และความสำคัญของการผสมผสานวิชาการทั้ง 3 ศาสตร์ ซึ่งประกอบด้วยการสอน การประเมินผลการศึกษา และทฤษฎีปัญญาสังคม ในการเสริมสร้างความสามารถทางวิชาการและกลยุทธ์การเรียนรู้ตลอดชีวิตของนักศึกษา นอกจากนี้ การศึกษาชี้ให้เห็นว่าการประเมินโดยเพื่อนร่วมชั้นและเทคนิคการกำกับตนเอง สามารถนำเสนอและสอนผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์ได้อย่างมีประสิทธิภาพ ซึ่งสอดคล้องกับแนวโน้มการสอนออนไลน์ที่เพิ่มขึ้นในยุคหลังการระบาดของโรคระบาด
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2022.143
dc.rights Chulalongkorn University
dc.title The effects of peer feedback and self-regulated learning on Thai EFL university students’ essay writing ability and self-regulation
dc.title.alternative ผลของการประเมินโดยเพื่อนและการเรียนรู้โดยการกำกับตนเองที่มีต่อความสามารถในการเขียนเรียงความและการเรียนรู้โดยการกำกับตนเองของนักศึกษาไทยระดับปริญญาตรีที่เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ
dc.type Thesis
dc.degree.name Doctor of Philosophy
dc.degree.level Doctoral Degree
dc.degree.discipline English as an International Language
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.THE.2022.143


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record