DSpace Repository

Communicating innovation and sustainability in family businesses through successions

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tatri Taiphapoon
dc.contributor.advisor Sukree Sinthupinyo
dc.contributor.advisor Pongpun Anuntavoranich
dc.contributor.author Chanun Somboonvechakarn
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Graduate School
dc.date.accessioned 2023-08-04T07:48:35Z
dc.date.available 2023-08-04T07:48:35Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/83207
dc.description Thesis (Ph.D.)--Chulalongkorn University, 2022
dc.description.abstract Small and Medium-sized Enterprises (SMEs) contribute significantly to the economy, despite the fact that their survival rate is declining over generations. The purpose of this research is to create a communication model suitable for SMEs during succession for innovation and business sustainability. Fourteen innovative family SMEs in Thailand are selected using the assembled multiple-case study method, and in-depth individual interviews are conducted using the data triangulation method with the incumbents, successors, and long-serving non-family employees as participants from each business. There are two main findings. Issues regarding organizational innovation, social capital in the form of internal and external network relationships, traditional and territorial knowledge, succession planning and procedure, and a sustainability-driven mindset should be communicated, formally or informally, during the succession process. Secondly, the incumbent’s contradiction between his intention and action, the successor’s ability and willingness, and the staff’s response to changes during the succession process are the main communication barriers against achieving innovation and sustainability. By implementing the communication model in the family business, the incumbents and successors can maximize the business’s structure and resources to be better understood throughout the firm, with the business maintaining or reinterpreting its cultures, values, and traditions for the next generation. The model allows family businesses to have better awareness in terms of innovation management, social capital, innovation with their background knowledge as capital, succession, and business sustainability. Successful communication of the topics and concepts during succession should raise the standard and competitiveness of family businesses domestically and internationally.
dc.description.abstractalternative ธุรกิจขนาดกลางและขนาดย่อม (SME) มีส่วนสำคัญต่อเศรษฐกิจแม้อัตราการอยู่รอดของธุรกิจจะลดลงจากรุ่นสู่รุ่น งานวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนารูปแบบการสื่อสารที่เหมาะสมสำหรับธุรกิจขนาดกลางและขนาดย่อมในการสืบทอดนวัตกรรมและความยั่งยืนของธุรกิจ ธุรกิจครอบครัวที่มีนวัตกรรมในประเทศไทย 14 รายได้รับการคัดเลือกให้เข้าร่วมเป็นกรณีศึกษาในงานวิจัยนี้ โดยการสัมภาษณ์เชิงลึกเป็นรายบุคคล  ในทุกบริษัทที่เข้าร่วมงานวิจัยนี้ ผู้ส่งมอบธุรกิจ ผู้สืบทอดธุรกิจ และพนักงานในตำแหน่งสำคัญที่มิใช่ครอบครัวจะให้สัมภาษณ์กับนักวิจัย การค้นพบหลักสองประการในงานวิจัยมีดังนี้ ๑ ประเด็นเกี่ยวกับนวัตกรรมขององค์กร ทุนทางสังคมในรูปแบบของความสัมพันธ์เครือข่ายภายในและภายนอก ความรู้แบบดั้งเดิม การวางแผนสืบทอดธุรกิจ และความยั่งยืนของธุรกิจ เป็นปัจจัยที่ควรได้รับการสื่อสารอย่างเป็นทางการหรือไม่เป็นทางการในระหว่างกระบวนการสืบทอดตำแหน่ง ๒ ความขัดแย้งของเจตนาและการกระทำของผู้ส่งมอบธุรกิจ ความมุ่งมั่นในการสืบทอดและความสามารถของทายาทธุรกิจ และปฏิกิริยาของพนักงานต่อการเปลี่ยนแปลงระหว่างการสืบทอดตำแหน่ง เป็นสามอุปสรรคหลักในการสื่อสารเพื่อสร้างนวัตกรรมและความยั่งยืน ด้วยการใช้รูปแบบการสื่อสารในธุรกิจครอบครัวที่ได้ค้นพบในงานวิจัยนี้ ผู้ส่งมอบและผู้สืบทอดธุรกิจสามารถประเมินตนเองและธุรกิจเพื่อนำไปเพิ่มโครงสร้างและทรัพยากรอย่างเหมาะสม โดยธุรกิจยังควรรักษาค่านิยมเดิมแม้จะส่งมอบธุรกิจสำเร็จแล้ว การสื่อสารหัวข้อและแนวคิดที่ประสบความสำเร็จในช่วงต่อเนื่องควรยกระดับมาตรฐานและความสามารถในการแข่งขันของธุรกิจครอบครัวทั้งในประเทศและต่างประเทศ
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2022.350
dc.rights Chulalongkorn University
dc.title Communicating innovation and sustainability in family businesses through successions
dc.title.alternative การสื่อสารเพื่อสร้างนวัตกรรมและความยั่งยืนในช่วงสืบทอดธุรกิจครอบครัวไทย
dc.type Thesis
dc.degree.name Doctor of Philosophy
dc.degree.level Doctoral Degree
dc.degree.discipline Technopreneurship and Innovation Management
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.THE.2022.350


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record