DSpace Repository

Influences of millennial consumers’ perceived value and attitude on usage intention towards spa

Show simple item record

dc.contributor.advisor Saravudh Anantachart
dc.contributor.author Salisa Sornsaruht
dc.contributor.other Chulalongkorn university. Faculty of Communication Arts
dc.date.accessioned 2024-02-05T11:14:56Z
dc.date.available 2024-02-05T11:14:56Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/84683
dc.description Independent Study (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2023
dc.description.abstract This survey research examines the influences of millennial consumers' perceived value and attitude on usage intentions towards spa. An online questionnaire was developed to collect data from 207 male and female respondents, aged between 27 and 39 years, living in Thailand, with prior experience of at least one spa within the last six months. The research findings indicated that, in terms of perceived value, the most dominant dimension among the respondents is social value, followed by functional value, value for money, and emotional value, respectively. In addition, the perceived value and attitude of millennial consumers have a statistically significant influence on spa usage intention.
dc.description.abstractalternative งานวิจัยเชิงสำรวจนี้ศึกษาอิทธิพลของการรับรู้คุณค่าและทัศนคติของผู้บริโภคมิลเลนเนียล ต่อความตั้งใจใช้บริการสปา ผู้วิจัยใช้แบบสอบถามออนไลน์ เพื่อเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างทั้งชายและหญิงจำนวน 207 คน อายุระหว่าง 27 ถึง 39 ปี ที่มีประสบการณ์จากการใช้บริการสปาอย่างน้อยหนึ่งครั้งในช่วงหกเดือนที่ผ่านมา จากผลการวิจัยพบว่า ในแง่ของคุณค่าการรับรู้ มิติที่โดดเด่นที่สุดคือ คุณค่าทางสังคม รองลงมาคือ คุณค่าด้านการให้บริการ คุณค่าทางการเงิน และคุณค่าด้านอารมณ์ ตามลำดับ นอกจากนั้น การรับรู้คุณค่าและทัศนคติของผู้บริโภคมิลเลนเนียล มีอิทธิพลร่วมกันต่อความตั้งใจใช้บริการสปา อย่างมีนัยสําคัญทางสถิติ
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject.classification Business
dc.subject.classification Business
dc.subject.classification Information and communication
dc.subject.classification Marketing and advertising
dc.title Influences of millennial consumers’ perceived value and attitude on usage intention towards spa
dc.title.alternative อิทธิพลของการรับรู้คุณค่าและทัศนคติของผู้บริโภคมิลเลนเนียล ต่อความตั้งใจใช้บริการสปา
dc.type Independent Study
dc.degree.name Master of Arts (Communication Arts)
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Strategic Communication Management
dc.degree.grantor Chulalongkorn university


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Comm - Independent Studies [117]
    สารนิพนธ์ คณะนิเทศศาสตร์ ตั้งแต่ปีการศึกษา 2562 เป็นต้นไป

Show simple item record