Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/12048
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | พูนสุข บุณย์สวัสดิ์ | - |
dc.contributor.author | หฤทัย อนุสสรราชกิจ | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2010-02-24T01:21:43Z | - |
dc.date.available | 2010-02-24T01:21:43Z | - |
dc.date.issued | 2539 | - |
dc.identifier.isbn | 9746356046 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/12048 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2539 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์เนื้อหาเกี่ยวกับการส่งเสริมพัฒนาการของเด็กด้านต่างๆ ทั้งทางบวกและทางลบ และเพื่อวิเคราะห์วิธีการส่งเสริมพัฒนาการของเด็ก จากรายการโทรทัศน์สำหรับเด็กจำนวน 54 รายการ ที่ออกอากาศทางสถานีโทรทัศน์ช่อง 3, 5, 7, 9 และ 11 ในปีพุทธศักราช 2538 ผลการวิจัย 1. เนื้อหาเกี่ยวกับการส่งเสริมพัฒนาการของเด็กด้านต่างๆ พบว่า พฤติกรรมทางบวกที่ปรากฏมากที่สุดคือ ด้านอารมณ์ คุณธรรมและบุคลิกภาพ รองลงมาคือ ด้านสติปัญญา ด้านสังคม และด้านร่างกาย ตามลำดับ ส่วนพฤติกรรมทางลบที่ปรากฏมากที่สุดคือ ด้านสังคม รองลงมาคือ ด้านอารมณ์ คุณธรรมและบุคลิกภาพ และด้านร่างกาย 2. วิธีการส่งเสริมพัฒนาการของเด็ก พบว่า การนำเสนอรายการโทรทัศน์สำหรับเด็กได้ใช้วิธีการสร้างความสนุกสนาน เพลิดเพลิน ในการส่งเสริมพัฒนาการของเด็กมากที่สุด รองลงมาคือ การสอดแทรกสาระหรือแนวคิดในรายการ และการสอนโดยตรง | en |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this research were to analyze positive and negative content and methods of child development promotion in television programs for children. The samples were 54 television programs for children broadcasted by channel 3, 5, 7, 9 and 11 in 1995. The research results were as follows: 1. Concerning the content of development, emotional, moral and personality development were most frequently promoted in positive ways. Subsequently, cognitive, social and physical development were positively promoted. Social development was most frequently promoted in negative ways. Subsequently, emotional, moral and personality development, and physical development were negatively promoted. 2. Concerning the methods of development promotion, presentation for pleasure was mostly practiced. Indirect and direct teaching were subsequently employed. | en |
dc.format.extent | 818392 bytes | - |
dc.format.extent | 776462 bytes | - |
dc.format.extent | 1633704 bytes | - |
dc.format.extent | 833053 bytes | - |
dc.format.extent | 1244030 bytes | - |
dc.format.extent | 908444 bytes | - |
dc.format.extent | 1193124 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.subject | รายการโทรทัศน์สำหรับเด็ก | en |
dc.subject | พัฒนาการของเด็ก | en |
dc.title | การวิเคราะห์เนื้อหาเกี่ยวกับการส่งเสริมพัฒนาการ ของเด็กจากรายการโทรทัศน์สำหรับเด็ก | en |
dc.title.alternative | An analysis of content related to promoting child development in television programs for children | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | การศึกษาปฐมวัย | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.email.advisor | ไม่มีข้อมูล | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Haruethai_An_front.pdf | 799.21 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Haruethai_An_ch1.pdf | 758.26 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Haruethai_An_ch2.pdf | 1.6 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Haruethai_An_ch3.pdf | 813.53 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Haruethai_An_ch4.pdf | 1.21 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Haruethai_An_ch5.pdf | 887.15 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Haruethai_An_back.pdf | 1.17 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.