Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/17511
Title: | การประยุกต์กลวิธีการกลายรหัสบนโครงสร้างต้นไวยากรณ์เชิงนามธรรมสําหรับระบบฝึกฝนการแก้ไขข้อบกพร่อง |
Other Titles: | Applying code mutation on abstract syntax tree for debugging training system |
Authors: | ธนาวุฒิ วัฒนปรีชากิจ |
Advisors: | สมชาย ประสิทธิ์จูตระกูล |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะวิศวกรรมศาสตร์ |
Advisor's Email: | Somchai.P@Chula.ac.th |
Issue Date: | 2552 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | ความขาดแคลนระบบในการฝึกฝนการแก้ไขข้อบกพร่องเป็นแรงบีบคั้นให้ผู้ที่เรียนการเขียนโปรแกรมต้องขวนขวายเพื่อให้ได้มาซึ่งทักษะในการแก้ไขข้อบกพร่อง จึงมีความจำเป็นและเป็นประโยชน์อย่างมากสำหรับการคิดค้นระบบการฝึกฝนที่มีประสิทธิภาพสำหรับนักเรียน ในวิทยานิพนธ์นี้ได้นำเสนอการประยุกต์กลวิธีการกลายรหัสบนโครงสร้างต้นไวยากรณ์เชิงนามธรรมสําหรับใส่รหัสที่มีความผิดพลาดลงในโปรแกรมเพื่อนำมาสร้างเป็นระบบฝึกฝนการแก้ไขข้อบกพร่องสำหรับนักเรียน โดยผลที่ได้พบว่าระบบสามารถใส่ความผิดพลาดเชิงความหมายต่างๆลงในโปรแกรมได้ตามที่ต้องการ |
Other Abstract: | The lack of debugging training forces programming students to acquire the skills by themselves. Therefore, it is necessary and beneficial to invent an effective training system for them. In this thesis, we present an application of the abstract syntax tree for adding defective codes into existing programs in order to create debugging training exercises for students. As a result, our system can insert many semantic errors into the programs. |
Description: | วิทยานิพนธ์ (วท.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2552 |
Degree Name: | วิทยาศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | วิทยาศาสตร์คอมพิวเตอร์ |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/17511 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Eng - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tanawut_Wa.pdf | 5.86 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.