Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/18382
Title: การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาสังคมศึกษา ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 เรื่อง "ความรุ่งเรืองของอาณาจักรสุโขทัย" ระหว่างการสอนโดยใช้บทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์-เทป เป็นกลุ่มกับเป็นรายบุคคล
Other Titles: A comparison of mathayom suksa one students' social studies learning achievement on "the prosperity of Sukhothai kingdom" by programmed slide-tape instruction between group and individualized instruction
Authors: นงลักษณ์ น้ำผุด
Advisors: พิบูลย์ศรี วาสนสมสิทธิ์
สุนันท์ ปัทมาคม
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: ไม่มีข้อมูล
ไม่มีข้อมูล
Subjects: สังคมศึกษา -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)
การสอนด้วยสื่อ
แบบเรียนสำเร็จรูป
Issue Date: 2526
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาสังคมศึกษาของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ระหว่างการสอนโดยใช้แบบเรียนแบบโปรแกรมสไลด์เทปเป็นกลุ่มกับรายบุคคล การเลือกตัวอย่างประชากรซึ่งเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ปีการศึกษา 2524 ของโรงเรียนสภาราชินี จังหวัดตรัง จำนวน 2 กลุ่ม กลุ่มละ 39 คน ทั้งสองกลุ่มมีผลการเรียนซึ่งเปรียบเทียบจากคะแนนสอบเข้าชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .05 ผู้วิจัยได้ใช้บทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์เทป ที่สร้างขึ้นเองทดลองสอนตัวอย่างประชากรทั้งสองกลุ่ม โดยสอนกลุ่มควบคุมเป็นกลุ่ม และสอนกลุ่มทดลองเป็นรายบุคคล แล้ววัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของทั้งสองกลุ่มโดยใช้แบบทดสอบที่ผู้วิจัยสร้างขึ้น นำผลการทดลองทั้งสองกลุ่มมาวิเคราะห์เปรียบเทียบโดยการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาสังคมของกลุ่มควบคุมและกลุ่มทดลองไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .05
Other Abstract: The purpose of this research was to compare the Mathayom Suksa One student's social studies learning achievement on “the prosperity of Sukhothai Kingdom” by programmed slide-tape instruction between group nd individualized instruction. Two groups of Mathayom Suksa One students in the academic year 1981, at Saparachinee School, Trang Province, 39 each, were selected as samples. They were equated by their Mathayom Suksa One admission test scores in which there was no significant difference at the .05 level. The two groups were instructed by using the programmed slide-tape on “the prosperity of Sukhothai Kingdom” constructed by the researcher. The controlled group was instructed in group while the experimental group was individualized instructed. Then, the learning achievement of both groups were determined by the achievement test constructed by the researcher. The results of both groups were compared by t-test. There was no significant difference in the social studies learning achievement of the controlled group and the experimental group at the .05 level.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2526
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: มัธยมศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/18382
ISBN: 9745627402
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nonglax_Nu_front.pdf344.02 kBAdobe PDFView/Open
Nonglax_Nu_ch1.pdf379.7 kBAdobe PDFView/Open
Nonglax_Nu_ch2.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open
Nonglax_Nu_ch3.pdf369.01 kBAdobe PDFView/Open
Nonglax_Nu_ch4.pdf226.7 kBAdobe PDFView/Open
Nonglax_Nu_ch5.pdf292.72 kBAdobe PDFView/Open
Nonglax_Nu_back.pdf2.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.