Please use this identifier to cite or link to this item: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/19819
Title: การสร้างสไลด์เทปเสียงสำหรับการสอนเป็นรายบุคคลวิชาความรู้ เกี่ยวกับศิลปะในระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย
Other Titles: Construction of synchronized slide tape for individualized instruction on introduction of art at the upper secondary school level
Authors: กุศล อิสดุลย์
Advisors: ศุภร สุวรรณาศรัย
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: ไม่มีข้อมูล
Subjects: การสอนด้วยสื่อ
ศิลปศึกษา
Issue Date: 2522
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: วัตถุประสงค์ 1.เพื่อสร้างสไลด์เทปเสียงการสอนเป็นรายบุคคลวิชาความรู้เกี่ยวกับศิลปะในระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย 2.เพื่อเปรียบเทียบผลการสอนเป็นรายบุคคลวิชาความรู้เกี่ยวกับศิลปะในระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย โดยการใช้สไลด์เทปเสียงกับการสอนแบบบรรยาย วิธีดำเนินการวิจัย สร้างสไลด์เทปเสียง และทดสอบหาประสิทธิภาพแล้วทำการทดลองกับตัวอย่างประชากร 80 คน ซึ่งเป็นนักเรียนในระดับมัธยมศึกษาตอนปลายของโรงเรียนบางปะกอกวิทยาคมที่มีพื้นความรู้ในระดับเดียวกัน กลุ่มทดลอง 40 คน กลุ่มทดลองสอนเป็นรายบุคคลโดยใช้สไลด์เทปเสียง ส่วนกลุ่มควบคุมสอนแบบบรรยายในชั้นเรียนปกติทำการวัดผลและนำข้อมูลมาวิเคราะห์ หาความมีนัยสำคัญทางสถิติด้วยการทดสอบค่าที ผลการวิจัย สไลด์เทปเสียงที่สร้างขึ้นมีประสิทธิภาพ และผลการสอนทั้งสองแบบแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .05 ข้อเสนอแนะ เนื่องจากสไลด์เทปเสียงสำหรับการสอนเป็นรายบุคคลสามารถใช้สอนได้อย่างมีประสิทธิภาพ จึงควรสนับสนุนให้มีการสร้างสำหรับการสอนวิชาอื่น ๆ ให้มากยิ่งขึ้น
Other Abstract: Purpose 1.To produce synchronized Slide Tape for Individualized Instruction on Introduction of Art at the Upper Secondary School level. 2.To compare the results of the Individualized Instruction on Introduction of Art at the Upper Secondary School level and the Lecture Method. Procedure Construction of Synchronized Slide Tape and find out the efficiency. Eighty students at Bangpakokwittayakom School with the same level of knowledge were divided into two groups. Synchronized Slide Tape were used to the experimental group, and at the same time the controlled group was taught by the Lecture Method. The results of the test were analyzed be t-test. Result. The Synchronized Slide Tape for Individualized Instruction used in the teaching was efficient and the difference between the individualized Instruction by Sinchronized Slide Tape and the Lecture Method was significant difference at the .05 level. Recommendation Since the Synchronized Slide Tape for Individualized Instruction was proved to be effective, it should be encouraged to be constructed in other subjects more often.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2522
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: โสตทัศนศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/19819
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kuson_Is_front.pdf408.3 kBAdobe PDFView/Open
Kuson_Is_ch1.pdf702.41 kBAdobe PDFView/Open
Kuson_Is_ch2.pdf556.29 kBAdobe PDFView/Open
Kuson_Is_ch3.pdf312.81 kBAdobe PDFView/Open
Kuson_Is_ch4.pdf336.65 kBAdobe PDFView/Open
Kuson_Is_ch5.pdf273.13 kBAdobe PDFView/Open
Kuson_Is_back.pdf1.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.