Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/22765
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุมิตรา อังวัฒนกุล-
dc.contributor.advisorสุนันท์ ปัทมาคม-
dc.contributor.authorอัมพร ห้อคนดี-
dc.date.accessioned2012-10-20T23:49:07Z-
dc.date.available2012-10-20T23:49:07Z-
dc.date.issued2525-
dc.identifier.isbn9745607991-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/22765-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2525en
dc.description.abstractการวิจัยนี้เป็นการสร้างบทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์-เทป วิชาภาษาอังกฤษ เรื่อง “กริยาช่วย” สำหรับระดับมัธยมศึกษาตอนต้น และเพื่อหาประสิทธิภาพของบทเรียนที่สร้างขึ้น โดยมีขั้นตอนในการดำเนินการวิจัยดังนี้คือ ศึกษาวิธีสร้างบทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์-เทป สร้างแบบทดสอบก่อนและหลังเรียนบทเรียน สร้างบทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์-เทป วิชาภาษาอังกฤษ เรื่อง “กริยาช่วย” แล้วนำบทเรียนดังกล่าวไปทดลองหาประสิทธิภาพกับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 (ม.3) ตามลำดับขั้นดังนี้คือ ขั้นหนึ่งต่อหนึ่ง ขั้นกลุ่มเล็ก 10 คน และขั้นทดลองภาคสนาม 100 คน ผลการวิจัยปรากฏว่าบทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์-เทปที่สร้างขึ้นมีประสิทธิภาพ 85.97/86.80 และคะแนนสัมฤทธิผลทางการเรียนของนักเรียนก้าวหน้าขึ้นอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01 บทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์-เทป เป็นสื่อการเรียนการสอนที่มีประสิทธิภาพสูง จึงเห็นสมควรสนับสนุนให้มีการผลิตบทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์เทป เพื่อใช้ประโยชน์ในการเรียนการสอนวิชาภาษาอังกฤษในระดับมัธยมศึกษาต่อไป-
dc.description.abstractalternativeThe Objective of this research is to construct and to find out the effectiveness of an English Slide-Tape Programmed Lesson on “Auxiliary Verbs” for the Lower Secondary Education Level. The procedures of the research are as follows : studying the construction of a slide-tape programmed lesson; constructing a pre-test and post-test; constructing an English slide-tape programmed lesson on “Auxiliary Verbs”. Then, try out the above slide-tape programmed lesson with selected groups of students at the lower secondary level (M.3) by the following procedures : one-to-one testing with one student; small group testing with 10 students; field testing with 100 students. The result of the experiment was that the effectiveness of this slide-tape programmed lesson was at the level of 85.97/86.80 and it improved students’ achievement at the significant level of .01. The slide-tape programmed lesson is an effective teaching and learning material. Therefore, the construction of slide-tape programmed lesson is recommended for the English language instruction at the secondary education level.-
dc.format.extent378293 bytes-
dc.format.extent414856 bytes-
dc.format.extent928503 bytes-
dc.format.extent369207 bytes-
dc.format.extent273748 bytes-
dc.format.extent354091 bytes-
dc.format.extent378293 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.titleการสร้างบทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์-เทปวิชาภาษาอังกฤษ เรื่อง "กริยาช่วย" สำหรับระดับมัธยมศึกษาตอนต้นen
dc.title.alternativeConstruction of an English slide-tape programmed lesson on "Auxiliary Verbs" for the lower secondary levelen
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineมัธยมศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
amporn_ho_front.pdf369.43 kBAdobe PDFView/Open
amporn_ho_ch1.pdf405.13 kBAdobe PDFView/Open
amporn_ho_ch2.pdf906.74 kBAdobe PDFView/Open
amporn_ho_ch3.pdf360.55 kBAdobe PDFView/Open
amporn_ho_ch4.pdf267.33 kBAdobe PDFView/Open
amporn_ho_ch5.pdf345.79 kBAdobe PDFView/Open
amporn_ho_back.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.