Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/23740
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สมโภชน์ เอี่ยมสุภาษิต | - |
dc.contributor.author | เยาวนาฏ วุฒิธำรง | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2012-11-10T17:21:42Z | - |
dc.date.available | 2012-11-10T17:21:42Z | - |
dc.date.issued | 2524 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/23740 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2524 | en |
dc.description.abstract | ศึกษาถึงผลการเปิดโอกาสเลือกกิจกรรมภายหลังการทำแบบฝึกหัดวิชาคณิตศาสตร์ ที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมปีที่ 1 กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนจำนวน 66 คนซึ่งได้มาจากสุ่มโดยวิธีจับฉลากในห้องเรียน 2 ห้องเรียน จากจำนวนห้อง 11 ห้องเรียน แบ่งนักเรียนที่สุ่มมาได้ออกเป็น 2 กลุ่มโดยการจับฉลากให้กลุ่มแรกเป็นกลุ่มทดลอง อีกกลุ่มหนึ่งเป็นกลุ่มควบคุม สำหรับกลุ่มทดลอง การทดลองแบ่งออกเป็น 2 ช่วงด้วยกัน ในช่วงแรกครูเปิดโอกาสให้นักเรียนเลือกกิจกรรมภายหลังที่นักเรียนทำแบบฝึกหัดเสร็จภายในเวลา 20 นาที ในช่วงที่ 2 ครูเปิดโอกาสให้นักเรียนเลือกกิจกรรมภายหลังที่นักเรียนทำแบบฝึกหัดเสร็จภายในเวลา 20 นาที และได้คะแนนข้อที่ตอบถูกเป็น 60% ของคะแนนทั้งหมด ซึ่งแต่ระช่วงใช้เวลาในการทดลองนาน 1 สัปดาห์ ส่วนกลุ่มควบคุมไม่ได้รับโอกาสให้เลือกกิจกรรมใดๆ แต่จะได้รับกิจกรรมภายหลังการทำแบบฝึกหัดทุกครั้ง ผู้วิจัยได้ทดสอบกลุ่มตัวอย่างด้วยแบบทดสอบวิชาคณิตศาสตร์ในช่วงก่อนและหลังการทดลอง ผลการทดลองปรากฏว่า ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมปีที่ 1 ของกลุ่มทดลองแตกต่างจากกลุ่มควบคุมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .01 โดยกลุ่มทดลองทำคะแนนได้สูงกว่ากลุ่มควบคุม | - |
dc.description.abstractalternative | To investigate the effects of providing activity selection opportunities after mathematics exercises on Prathom 1 students’ achievement in mathematics. There were two classes with 66 students randomly selected from 11 Prathom 1 classes. All 66 students were divided randomly to two groups with 33 students each which one of them v/as assigned to be the control group and the other to be the experimental group. For the experimental group, the experiment was divided into two phases. At the first phase, the teacher provided activity selection opportunities after the students had finished mathematics exercises in 20 minutes. At the second phase, the teacher provided activity selection opportunities after the students had finished mathematics exercises in 20 minutes and got 60% of the right answer. The control group had no opportunities to select activities but was given an activity after every mathematics exercises period. Before and after treatments mathematics test was assessed. The result showed that there was statistical significant difference in prathom 1 students’ achievement in mathematics between the experimental and the control group at.01 level. The experimental group got higher score on mathematics test than the control group. | - |
dc.format.extent | 451356 bytes | - |
dc.format.extent | 1027988 bytes | - |
dc.format.extent | 344494 bytes | - |
dc.format.extent | 287308 bytes | - |
dc.format.extent | 412675 bytes | - |
dc.format.extent | 320556 bytes | - |
dc.format.extent | 911339 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | th | - |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.title | ผลของการเปิดโอกาสเลือกกิจกรรมภายหลังการทำแบบฝึกหัด วิชาคณิตศาสตร์ ที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์ ของนักเรียนชั้นประถมปีที่ 1 | en |
dc.title.alternative | Effects of providing activity selection opportunities after mathematics exeDrcises on prathom 1 students' achievement in mathematics | en |
dc.type | Thesis | - |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | จิตวิทยาการศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Yawwanart_Vu_front.pdf | 440.78 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Yawwanart_Vu_ch1.pdf | 1 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Yawwanart_Vu_ch2.pdf | 336.42 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Yawwanart_Vu_ch3.pdf | 280.57 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Yawwanart_Vu_ch4.pdf | 403 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Yawwanart_Vu_ch5.pdf | 313.04 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Yawwanart_Vu_back.pdf | 889.98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.