Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/24171
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | วรุณี สุรสิทธิ์ | - |
dc.contributor.author | กิตติศักดิ์ ขยันการ | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2012-11-15T09:46:08Z | - |
dc.date.available | 2012-11-15T09:46:08Z | - |
dc.date.issued | 2529 | - |
dc.identifier.isbn | 9745667676 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/24171 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2529 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมการสอนวิชาสุขศึกษาตามการรับรู้ของครูและนักเรียนในโรงเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น ในโครงการสุขศึกษาสายการศึกษา เขตการศึกษา 8 และเพื่อเปรียบเทียบพฤติกรรมการสอนวิชาสุขศึกษาตามการรับรู้ของครูและนักเรียนในโรงเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น ในโครงการสุขศึกษาสายการศึกษา เขตการศึกษา 8 ผู้วิจัยได้สร้างแบบสอบถามขึ้น 2 ชุด และส่งไปยังครูสุขศึกษา 60 คน และนักเรียน 360 คน ได้รับแบบสอบถามจากครูสุขศึกษาคืนมา 53 ฉบับ คิดเป็นร้อยละ 88.33 และจากนักเรียน 232 ฉบับ คิดเป็นร้อยละ 64.44 นำแบบสอบถามมาวิเคราะห์ข้อมูลโดยหาค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและค่าที (t-test) ผลการวิจัยมีดังนี้ 1. ครูและนักเรียนส่วนใหญ่มีความคิดเห็นสอดคล้องกันและเห็นด้วยว่าครูสุขศึกษามีพฤติกรรมการสอนอยู่ในระดับมาก 6 ด้านคือ ด้านการจูงใจและเสริมแรงการเรียน ด้านการใช้เสียงพูดและการใช้ภาษา ด้านการมอบหมายงานให้ทำด้านวินัยและการควบคุมชั้นเรียน ด้านการวัดและประเมินผลการเรียน ด้านปฏิสัมพันธ์ระหว่างครูกับนักเรียน และครูสุขศึกษามีพฤติกรรมการสอนอยู่ในระดับปานกลาง 2 ด้านคือ ด้านการดำเนินการสอน ด้านใช้สถานที่และสื่อการเรียน 2. เมื่อเปรียบเทียบพฤติกรรมการสอนวิชาสุขศึกษาตามการรับรู้ของครูและนักเรียนในโรงเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น ในโครงการสุขศึกษาสายการศึกษา เขตการศึกษา 8 พบว่าไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ในทุกด้าน | |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this study are twofolds: (a) to find out teaching behavior in health education subjects perceived by the teachers and the students at the lower secondary schools in health education project in the Educational Region 8; and. (b) to compare the consequent teaching behavior affecting by the perceptions thus perceived by the teachers and the students in health education subjects in lower secondary schools in the Educational Region 8. The sets of questionnaires were developed and mailed to 60 health education teachers and 36o students accordingly. 53 questionnaires from health education teachers and 232 questionnaires from the students were returned, representing a percentage of 88.33 and 64.44 respectively. The returned questionnaires were statistically analyzed by means of percentage, means, standard deviations, and t-test. The findings revealed the following: 1. Both teaching behavior in health education subjects as perceived by the teachers and the students were relatively “high” on 6 aspects, namely, motivation and reinforcement, voice and language used, assignments, discipline and classroom control, and evaluation. Teaching behavior was perceived as “moderate” on teacher-student interaction, and on the use of teaching aids and the arrangement of physical classroom settings. 2. There was no significant statistical difference at the level of .05 on teaching behavior in health education subjects as perceived by the teachers and the students. | |
dc.format.extent | 431201 bytes | - |
dc.format.extent | 498544 bytes | - |
dc.format.extent | 864667 bytes | - |
dc.format.extent | 387533 bytes | - |
dc.format.extent | 758757 bytes | - |
dc.format.extent | 942091 bytes | - |
dc.format.extent | 1040250 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.subject | สุขศึกษา -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) | |
dc.subject | การสอน | |
dc.title | พฤติกรรมการสอนวิชาสุขศึกษา ตามการรับรู้ของครูและนักเรียนในโรงเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น ในโครงการสุขศึกษาสายการศึกษา เขตการศึกษา 8 | en |
dc.title.alternative | Teaching behavior in health education subjects as perceived by instructors and students in the lower secondary schools in school health education project, educational region 8 | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | พลศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kittisak_ka_front.pdf | 421.09 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Kittisak_ka_Ch1.pdf | 486.86 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Kittisak_ka_Ch2.pdf | 844.4 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Kittisak_ka_Ch3.pdf | 378.45 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Kittisak_ka_Ch4.pdf | 740.97 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Kittisak_ka_Ch5.pdf | 920.01 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Kittisak_ka_back.pdf | 1.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.